Cybot
Mest spelbar
Jag tycker inte att han är så väldigt varierande i nya filmen. Han är så överväldigande Lawful, och hans miljö handlar nästan alltid om lag kontra brott att det är inte så ofta han gör definitiva moraliska val.Rymdhamster said:I nya filmen är han lite varierande tycker jag. Men skulle nog inte kvala in som paladin, nej.
Jag tycker att det finns fyra tillfällen i filmen där Dredd gör moraliska val.
1. Tiggaren. Lagen säger att de ska prioritera mordet. Så Dredd väljer att varna honom att han inte borde vara där när Dredd kommer tillbaka.
Där lagen ger honom svängrum så väljer han det goda.
2. Avrättningen av klanmedlemmen (där de senare gömmer sig hos hans fru). Dredd väljer att vara Lawful snarare än Good. Men klanmedlemmer är trots allt ett ganska solklart fall av en person som har i alla fall haft en möjlighet att välja bort brott, även om han har goda kvaliteer som en familjefar.
3. När han väljer att använda stunrounds mot de två ungarna. Lagen säger att attackera en judge är automatiskt dödstraff.
Dredd väljer att vara Good snarare än Lawful.
4. När han väljer att godkänna Anderson istället för att kugga henne, trots att lagen säger att det är ett automatiskt failure.
Där lagen ger honom svängrum så väljer han det goda.
2. Avrättningen av klanmedlemmen (där de senare gömmer sig hos hans fru). Dredd väljer att vara Lawful snarare än Good. Men klanmedlemmer är trots allt ett ganska solklart fall av en person som har i alla fall haft en möjlighet att välja bort brott, även om han har goda kvaliteer som en familjefar.
3. När han väljer att använda stunrounds mot de två ungarna. Lagen säger att attackera en judge är automatiskt dödstraff.
4. När han väljer att godkänna Anderson istället för att kugga henne, trots att lagen säger att det är ett automatiskt failure.
Så i tre av fyra fall väljer han gott, i två fall gott ÖVER lawful. I ett fall väljer han att vara Lawful, men hans prioritet är lagen över barmhärtighet mer än Lawful vs Good.
P.S: Stallones tolkning är dock väldigt Lawful Neutral.