Nekromanti Fantasyras fokus: Tieflings

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
Ja, trots att det vanligaste orden i Planescape är superlativ och att "Oändlig" ibland används fem gånger i samma mening så är det ganska nyanserat. I alla fall om man jämför med versionerna 3+
Ordet Berk är nog också bland de top 5 mest använda :gremwink:
Planescape i en kort sammanfattning:
1: Superlativ
2: Konstig plan-slang
3: ordet "Oändlig" eller en böjning av det.
4: Bloodwar.

Cybot

Mest spelbar
Att de inte valde att behålla Planescape som setting är ju kanske det sämsta WotC gjort. Jag kan förstå det från ett företagsperpektiv. Men som setting...jävlar alltså. Det krävs en bra spelledare, men settingen kan spotta ur sig helt underbart skruvade äventyr.

God45

#PrayersForBahakan
弾幕 said:
God45 said:
Ja, trots att det vanligaste orden i Planescape är superlativ och att "Oändlig" ibland används fem gånger i samma mening så är det ganska nyanserat. I alla fall om man jämför med versionerna 3+
Nästan perfekt :gremsmile: Men du behöver en till punkt:

5: DO NOT FUCK WITH THE LADY OF PAIN!

:gremlaugh:

chrull

Stockholm Kartell
God45 said:
弾幕 said:
God45 said:
Nästan perfekt :gremsmile: Men du behöver en till punkt:

5: DO NOT FUCK WITH THE LADY OF PAIN!

:gremlaugh:
Jag tycker det nämns uppfriskande sällan. Tillräckligt sällan för att det ALLTID finns en ny spelare som får för sig att göra något dumt :gremlaugh:

Cybot

Mest spelbar
弾幕 said:
Jag tycker det nämns uppfriskande sällan. Tillräckligt sällan för att det ALLTID finns en ny spelare som får för sig att göra något dumt :gremlaugh:
Att nämna Lady of Pain är att riskera att dra på sig hennes uppmärksamhet. Det är något dåligt.

Max Raven

T12-kultist
Cybot said:
Att de inte valde att behålla Planescape som setting är ju kanske det sämsta WotC gjort.
Öh... De behöll Planescape som setting. Ytterliggare ett sånt där rykte om 4E som folk tar som fakta.

Sedan är Spelljammer den överlägsna mellan-världar-versionen, bara så att ni vet:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/swIfJRpOyPs"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/swIfJRpOyPs" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
:gremwink:

Max Raven

T12-kultist
Mer on-topic: Jag gillar Tieflings, antar jag, men inte hon i NwN 2 (Neeshka) så mycket.

Som God tagit upp finns det coola grejer med dem - arvssynd, X-men-grejen, o s v.

Problemet är iofs som med andra fantasyraser så är D&D full med konstiga humanoider - det blir lite mättat. Så det är väl lite av en balansgrej. Jag tycker Tieflings funkar ändå.

Cybot

Mest spelbar
Rymdmonaut said:
Cybot said:
Att de inte valde att behålla Planescape som setting är ju kanske det sämsta WotC gjort.
Öh... De behöll Planescape som setting. Ytterliggare ett sånt där rykte om 4E som folk tar som fakta.
Fast inte som produktlinje. Den ligger ju bara i malpåse.

Mundo

Myrmidon
God45 said:
Så ville jag gå sexigt hade jag mycket lätt kunnat gjort det :gremwink:
Nu sa jag iofs sötare :3

Sedan ska det sägas att tieflings blev ganska mycket större och fick mer uttalat demoniska drag i 4ed. I 2ed ser de ut så här i böckerna:

Och i Never Winter nights 2 ser din Tiefling kompanjon ut såhär:
Jag föredrar de senare typerna av demoner. Och Neeshka i NwN2 är den absolut värsta tieflingen som kan göras. "Jag kommer klaga och vara whinig för att alla är elaka mot mig för jag är en tiefling."

Cybot

Mest spelbar
Mundo said:
Jag föredrar de senare typerna av demoner.
Jag har faktiskt inga preferenser. Båda har sin charm.

Dels så har vi Freaky boy (eller girl) med full blown demonisk härstammning.
Dels så har vi den där personen som bara är...off. Du vet inte precis vad. Men något är riktigt jävla off. Det är något onaturligt med hur hen rör sig (eller kanske proportionerna), och atmosfären av oro och dolt hat är så påtaglig att det känns som om du nästan kan se den i ögonvrån.

Max Raven

T12-kultist
Cybot said:
Fast inte som produktlinje. Den ligger ju bara i malpåse.
Det har den väl gjort sen 2E? Alltså, som seriös produktlinje då. Edit: Tror de kanske släppte en eller två böcker mot slutet av 3.Xs livsstid?

Next kanske kör på den (men jag tvivlar på att 5E kommer överleva länge nog för det - Hasbro och allt det där).

Anarchclown

Swashbuckler
Rymdmonaut said:
Cybot said:
Det har den väl gjort sen 2E? Alltså, som seriös produktlinje då. Edit: Tror de kanske släppte en eller två böcker mot slutet av 3.Xs livsstid?
Nej. Det var deras officiella setting i 3rd när man gick mellan planen, men det fick aldrig några egna böcker med Planscapeloggan på.