Nekromanti Fantasyrollspel

General

Veteran
Jag märker att det är väldigt många som har ett Fantasy-rollspel som typ EON lr D&D-stuk med dvärjar alver männsikor osv. som första tanke när de ska tillverka ett rollspel, visserligen är det kul med sådana rollspel och det är faktiskt min favorit genre inom rollspel men om alla ska tillverka såna rollspel kommer det då inte att bli lite tråkigt med att det bara finns sådana rollspel då och de kanske t om. förstör känslan av att spela ett riktigt gott fantasy-rollspel.
Visserligen har vi ju neogames och alla andra bra speltillverkare men det är ju också de hemmagjorda spelen som håller upp stämningen som på t ex. rollspel.nu

:gremtongue:

Pale Imp

Swordsman
.....men om alla ska tillverka såna rollspel kommer det då inte att bli lite tråkigt med att det bara finns sådana rollspel då och de kanske t om. förstör känslan av att spela ett riktigt gott fantasy-rollspel.

Nej det tror jag inte. Själva anledningen jag själv har för att börja knåpa på rollspel är att jag vill förändra något ganska markant eller göra om något helt.
Förr eller senare i rollspelsskapandet kommer man på sig med att tänka; hm.. det finns ingen mening med att skapa ytterligare ett rollspel där världen är likadan som i alla andra producerade spel, antingen bör jag lägga av eller så gör jag mitt rollspel originellt.

Ett riktigit gott fantasy rollspel?, och vad är det då min gode general?

Impen - Som tycker bättre om ettan

General

Veteran
Ett riktigit gott fantasy rollspel?, och vad är det då min gode general?

Jo det är som jag personligen tycker är ett rollspel där man känner att all fakta verkligen stämmer och är realistisk i förhållande till vår värld i vissa fall, men eftersom det är fantasy så ska det som inte är likt vår värld vara fascinerande och spännande. Det är också ett rollspel som gör att man känner sig road av att spela och som man gärna spelar om och om igen...
Min personliga favorit....EON.....

Illern

koppariller
men om alla ska tillverka såna rollspel kommer det då inte att bli lite tråkigt med att det bara finns sådana rollspel då

Jo, det kan man tycka och det är en av anledningarna till att mitt Terra Dracionis på Villae Mustela inte är ett sådant fantasyspel utan i stället ett fantasyspel mer inspirerat av historisk tro under antiken i främst centrala Romarriket och den basen gäller också för mycket av kulturen.

Lambendil_UBBT

Warrior
EON [OT]

Jao, Eon är ju väl genomarbetat och har en fin värld och sådär. Även om jag personligen tycker att misslor påminner jäffligt mycket om hober, fast utan hår på fötterna. I övrigt anser jag att spel som kräver en kvart per stridsrunda inte är speciellt smidiga. Det är min åsikt om Eon. För komplicerat.

Annars e det bra.