Nekromanti Fantasyroman!

JoE

Veteran
Hej alla på Rollspel.nu. Jag skulle vilja pusha för projektet Kapitel 1, där morgondagens författare kan publicera delar av sina alster. Kolla gärna in de första kapitlen i min fantasyroman (som Järnringen hade första tjing på i en tidigare version…)

http://www.kapitel1.se/joakim-elvesson/darien

Eller varför inte min fiktiva ungdomsroman skriven i bloggform – något som mig veterligen aldrig har skett tidigare…

http://www.kapitel1.se/joakim-elvesson/gustav-vasas-blogg

Hoppas på konstruktiv kritik, och en och annan röst i tävlingen :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Hoppas på konstruktiv kritik
Sure thing. Här kommer ett tips:

Dubbelposta aldrig på forum!

Det får nämligen samtliga på forumet att omedelbart hata dig. Här lyckades du till och med trippelposta, vilket är ett pyttelitet steg ifrån att skriva "TITTA HÄR, JÄTTEVIKTIG POST FÖR ALLA!!!!11" som rubrik.

Om du hade spenderat en enda sekund på internet så hade du vetat detta, nu blev det istället så att du fyllde mig med hat och antipati mot dig, din hund och din mamma, och var tvungen att föreställa mig scenarior som inkluderade er alla tre i ett trångt rum tillsammans med mig, en stålgalge, en häftpistol, en rulle silvertejp och en skolåda full med arga pissmyror, för att kunna få mig på bra humör igen.

Du är sämst.

Anders Åstrand

Swordsman
Rising said:
Här lyckades du till och med trippelposta
Nej, han lyckades på något jävla vänster kvadruppelposta. Han skrev det i vrållådan också.

Jag hoppas att hans hus brinner upp.

Anders Åstrand

Swordsman
JoE said:
Eller varför inte min fiktiva ungdomsroman skriven i bloggform – något som mig veterligen aldrig har skett tidigare…
Jag läste en (fiktiv) porrnovell skriven som en 16-årig tjejs blogg på ett sexforum för inte så länge sen.

Du är inte så originell som du tror.

Genesis

Ni dés ni maître
Gällande romaner i bloggform: om någon har skrivit en How to Make Money Doing X-artikel, så är det ganska så gjort.

Övrig kommentar: Jag har inget emot folk som postar på flera forum. Men jag kan förstå att det blir jobbigt för de som hänger på båda forumen. Jag hoppas att Risings aggressiva post inte skrämmer bort dig från forumet (förutsatt att du är rollspelare och inte bara författare).

Genesis

Ni dés ni maître
Genesis said:
Övrig kommentar: Jag har inget emot folk som postar på flera forum. Men jag kan förstå att det blir jobbigt för de som hänger på båda forumen.
Jaha! Jag trodde att du typ postat på rollspel.nu och på Sverokforumet samtidigt. Du har ju faktiskt postat på flera av forumen på rollspel.nu samtidigt. Det är inte okej; det är skitjobbigt.

ripperdoc

Myrmidon
Dubbelpostning

Jag tycker dubbelpostningar är fullt rimliga (trots att forumsreglerna inte tillåter dem, mig veterligen). Det är inte så underligt att vissa inläggsämnen är breda nog att täcka fler forum. Fortfarande gäller ju dock regeln att man inte ska posta något på ett forum det inte hör hemma, vilket mycket väl kan gälla här.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Dubbelpostning

Dubbelpostningar gör ju att en och samma diskussion förs på flera fronter, det blir bara kaos och dåligt.

Dessutom har ju det nya forumet en "Senaste trådar" till vänster, och traffiken är inte större än att ens nya tråd ligger synlig där i något dygn efteråt. För att kunna fånga upp läsare som inte vanligtvis läser just det forumet.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Dubbelposter borttagna! …

Som Rollspel.nu:s regler och riktlinjer lyder:

Regel 6: […] Spamma inte på forumen. […]
2. Posta i rätt forum. Forumuppdelningen är till för att göra det lättare att hitta en viss sorts diskussioner – om du postar i rätt forum är sannolikheten större att andra användare intresserar sig för din tråd. Starta heller inte likadana trådar i flera forum – så länge du postar i rätt forum lär andra användare upptäcka din tråd ändå.
Därför har jag tagit bort de av dina trådstarter som inte besvarats, samt flyttat denna tråd till Kulturforumet där den hör hemma.

Till alla användare som svarat i denna tråd och påpekat vad Rollspel.nu har för policy angående dubbelpostningar vill jag poängtera:

Regel 8: Respektera moderatorernas arbete. Om du tycker att ett inlägg bryter mot någon av dessa regler – meddela moderatorerna så avgör de lämplig åtgärd. Posta inte ett eget svar och påpeka regelöverträdelsen. Att tolka reglerna är moderatorernas uppgift.

Andy

Vila i frid
Dubbelposta aldrig på forum!

Det får nämligen samtliga på forumet att omedelbart hata dig. Här lyckades du till och med trippelposta, vilket är ett pyttelitet steg ifrån att skriva "TITTA HÄR, JÄTTEVIKTIG POST FÖR ALLA!!!!11" som rubrik.

Om du hade spenderat en enda sekund på internet så hade du vetat detta, nu blev det istället så att du fyllde mig med hat och antipati mot dig, din hund och din mamma, och var tvungen att föreställa mig scenarior som inkluderade er alla tre i ett trångt rum tillsammans med mig, en stålgalge, en häftpistol, en rulle silvertejp och en skolåda full med arga pissmyror, för att kunna få mig på bra humör igen.

Du är sämst.
Ta det lugnt!

Herre gud, jag tycker att det är synd att den här tråden skulle komma att handla om dubbel/trippelpostningar istället för Kapitel1.

Jag ska kolla in vad det är för en sida men jag tycker helt klart att det verkar spännande.

Rising

Vila i frid
Herre gud, jag tycker att det är synd att den här tråden skulle komma att handla om dubbel/trippelpostningar istället för Kapitel1.
Den har inget med Kapitel1 att göra. Det är bara JoE som fiskar efter röster, genom en skamlös reklamkampanj där han dels går in på alla sidor i hela sverige som har minsta lilla med litteratur, fantasy eller rollspel att göra, och sedan multipostar samma inlägg i varenda liten forumsavdelning som finns på dessa forum. Han kommer inte komma tillbaka hit och fortsätta den här diskussionen, han kommer inte skriva några andra inlägg på det här forumet, han kommer inte läsa det som jag just har skrivit, han kommer inte svara på frågor om kapitel1, han kommer inte göra någonting annat än att luta sig tillbaka och vänta på att naiva människor som inte ser igenom hans fula tricks skall luras klicka på hans bajsbok och göra så att den hamnar högt upp på listan över "mest lästa", varpå den ges större chans att få röster som den inte förtjänar.

Jag ska banne mig rösta på precis alla andra bidrag än JoE's, och sedan säga åt alla mina vänner att göra detsamma. Därefter ska jag gå hem till JoE och tända eld på hans bil och hälla klister på hans hamsterhjul. För jag hatar JoE. JoE är fienden. JoE är antikrist. JoE är den där tjejen med stora munnen i Hudson Hawk.

Lindenius

Swashbuckler
JoE är den där tjejen med stora munnen i Hudson Hawk.
Andy McDowel? De måste gå utför för henne om hon måste börja fiska efter röster på rollspelforum.

//erik.

Organ

Out of time, out of mind
Re: Fantasyroman! (ot)

Rising said:
Andy McDowel?
Nej, varför skulle jag driva med henne för? Hon är väl inte särskilt påfrestande, heller?
Det är bara för att hon helt saknar personlighet. Hon tillhör den kategori människor man alltid glömmer bort så fort de försvinner ur synfältet och kommer ihåg igen först när de kommer tillbaka.

/Anders

JoE

Veteran
arg... du låter som han i idol... "jag pissar på er, jag pissar på er..." :gremsmile: well well

JoE

Veteran
Nej det är mycket möjligt att jag inte är, men det påstår jag inte heller... Jag har inte sett något sådant.

JoE

Veteran
Okej...
Då så. Då gör jag väl så här istället:
Jag tycker att alla som är någorlunda intresserade av fantasy borde gå in och rösta på alla fantasyromaner/noveller m.m på kapitel1. Detta är en utmärkt chans att påverka Piratförlaget (som ligger bakom sidan) att ge ut fantasy. Något som jag tror att även den mest ilskna dubbelpostmotståndaren kan hålla med om att det vore ett steg framåt för alla oss som gillar fantasy.
Gillar ni inte min bok, så fine. Rösta på någon annan då!