Nekromanti FAQ:en

Rickard

Urverk speldesign
Jag tittade in i "Hjälp/Frågor" och tänkte "Hjälp så många frågor".. Jag har själv läst en del FAQ liknande denna (senast igår) där allting står huller om buller.. Det är skitjobbigt ens engagemang att söka reda på sitt problem sjunker till 0.. Dessuom så, efter man tragglat sig igenom frågorna, så är det inte säkert att man ens hittar frågan och därmed svaret då den inte finns med..

Kan man inte tänka sig att dela in "Hjälp/Frågor" i rubriker typ "Registrering/Inloggning", "Inläggsvisning", "Göra inlägg", "Konstiga termer" samt "Övrigt", bara för att underlätta läsandet?

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som undrar vad som hände med idén att låta newbies få läsa FAQ när de först kommer till ett forum (borde passa bra nu när alla forum har en egen FAQ)

<FONT SIZE=1>[edit]</FONT> Ojsan, så många inlägg det blev.. Jag kan inte ta bort dem heller.. :gremfrown:

Netfeed

Swashbuckler
låter som en bra idé

en fråga:
har alla forum en egen faq? eller gäller detta bara rollspelsforumen?

Gardener

Champion
Som med allting annat så är det en tidsfråga, vi har inte tid att göra allting som vi vill göra, men det kommer så småningom.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kan man inte tänka sig att dela in "Hjälp/Frågor" i rubriker typ "Registrering/Inloggning", "Inläggsvisning", "Göra inlägg", "Konstiga termer" samt "Övrigt", bara för att underlätta läsandet?

Det vore väldigt smidigt att ha det så. Det ger översikt och det gör att man kan kolla upp det man vill. Frågan är bara vem som är villig att göra det?

*räcker upp en hand ifall hjälp behövs och jag klarar uppgiften*