Nekromanti FAQ-feedback

anth

Vetefan
Som ni säkert märkt har jag skräpat ner forumet med massor av FAQ-trådar.
Nu tycker jag själv att det får räcka (d.v.s. jag tycker att jag fått med allt).

Hittar ni några fel?
Jag har fortfarande inte räknat ut vad Display mode: Diskussion View / Stream View gör.
Och jag behöver lite hjälp med att räkna ut hur meddelandecentret fungerar.

Saknar ni någonting?
Förhoppningsvis är svaret nej :)

Hur skulle ni vilja ha FAQ-trådarna organiserade?
Jag funderar på att skapa en ny FAQ-tråd, med alla inlägg i "Frågor och svar" samlade i första inlägget, samt övriga FAQ-trådar som svarsinlägg i den nya FAQ-tråden, låsa FAQ:en, och sist rensa i "Frågor och svar" så att den blir en tråd där man kan fråga saker som FAQ:en inte besvarar.
Men jag vill inte göra något förrän rollspel.nu är ompekat till nya forumet så jag kan använda korrekta länkar.

chrull

Stockholm Kartell
Det borde vara en enda tråd. Klistrade trådar ska aldrig vara fler än en imo :)

anth

Vetefan
Will try to fix. Har lovat Dante att det ska vara färdigt lagom till ompekningen fredag kväll +/- någon dag.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag vet att signaturerna är avstängda, att de går att slå på och det inte alls är säkert att det kommer att göras.

Finns det ett skäl till varför det inte skulle slås på? Ingen direkt prio-fråga i sig men eftersom det är en grundläggande sak att ha på ett forumet är jag nyfiken på varför man överhuvudtaget funderar på att inte slå på det?

anth

Vetefan
Robert Jonsson;n1224 said:
Jag vet att signaturerna är avstängda, att de går att slå på och det inte alls är säkert att det kommer att göras.

Finns det ett skäl till varför det inte skulle slås på? Ingen direkt prio-fråga i sig men eftersom det är en grundläggande sak att ha på ett forumet är jag nyfiken på varför man överhuvudtaget funderar på att inte slå på det?
Antagligen för att signaturer är så bloatade.
Kunde man begränsa signaturer till max 100 tecken och stänga av formatering för dem tror jag det skulle fungera.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Som Anth säger: Bloat.

Signaturer tar upp alldeles för mycket screen real estate för att de ska vara värda det. Och skriver samma användare flera inlägg i en diskussion får man se samma signatur upprepas gång på gång.

Man ser ändå vem som skrivit vad– namn och bild finns alltid i anslutning till själva inlägget. Vill man länka till sin blogg eller webbplats kommer vi att implementera en RSS-feed och en länksamling så småningom.

Som det funkar nu kan alla ha signaturer som vanligt – men de visas bara när man hovrar med muspekaren över den lilla pennspetsikonen längst ner i användarprofilfältet bredvid inlägget.
Magnus Seter said:
Ha! Det där var ju briljant! Vill jag ser någons signatur, så kan jag det!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Finns det ett skäl till varför det inte skulle slås på?
Det finns ett annat skäl också, som inte idag är ett problem, men som varit det. Det har hänt att användare skriver saker i sina signaturer som ligger där enbart för att trolla andra användare, eller för att bråka med moderatorerna. Det finns någon slags gråzon där, som utnyttjats för otrevligheter.

Det är ett skäl bland andra till att inte slå på signaturerna igen så att de alltid visas.

/Magnus

chrull

Stockholm Kartell
Under sin profil kan man ju ställa in en hemsida, finns det möjlighet att se till att den länken kommer med typ under sin titel?

(och vad är de där fyrkanterna under titeln? Karma?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
chrull;n1261 said:
(och vad är de där fyrkanterna under titeln? Karma?
Jag har valt att kalla det »anseende« och jag vete fan hur det funkar.

chrull

Stockholm Kartell
Dante;n1264 said:
Jag har valt att kalla det »anseende« och jag vete fan hur det funkar.
Fick min förklaring i vrålet. Nu har jag också så lågt anseende man kan få. En kärleksfull hälsning från spider antar jag.

Misstänker att man kan ställa in så att användare med visst anseende tappar/får vissa rättigheter. Mitt anseende får gärna återställas innan ni slår på de funktionerna :)

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Magnus Seter;n1256 said:
Det finns ett annat skäl också, som inte idag är ett problem, men som varit det. Det har hänt att användare skriver saker i sina signaturer som ligger där enbart för att trolla andra användare, eller för att bråka med moderatorerna.
Fast det har avatarerna också använts till att göra, men inte är de avslagna för det?

Men okej, bloat-argumentet köper jag. Och i värsta fall får man kringå det hela genom att manuellt infoga en signatur i varje inlägg. :)