Nekromanti Far bekänner rollspelsintresse för främling - du kan inte ana vad som hände sen

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Clickbait-rubrik ftw :D

Anyway, det kanske mest otippade jag varit med om sista veckan (det var en del händelser som konkurrerar om den titeln, så det är lite osäkert) kan ha varit när jag var på dans med barnen igår.

Saga har fått en rätt bra kompis där, så jag har pratat lite med hennes föräldrar medan barnen leker. Den här gången var det pappan som var med. Efter att båda konstaterat att vi var rätt trötta (föräldrar, you know) så bekände jag att det i mitt fall inte var pga barnen:

Jag: "Jag spelade rollspel hela dagen igår. I tolv timmar, mer eller mindre." (jag förväntar mig naturligtvis behöva förklara vad rollspel är, som alltid)
Han: "Jaha, vilket spel då?"
Jag (lite förvånad): "Ett spel som heter Labyrinth Lord..."
Han: "Kul! OSR har ju blivit rätt stort på sistone verkar det som. Har du hört podcasten Viskningar från kryptan? Den är rätt bra!"

Umeå är fan bäst <3

anth

Vetefan
Men ARGH! Här ser man en rubrik och kan inte låta bli att klicka...

...och vad får man se???
Jo, bara en massa reklam för en podcast som heter VfK!
Damn you BW. :)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
chrull vägrar klicka av ren princip, så vi kan även använda tråden för att skriva saker vi inte vill att han ska se ;)

Men helt seriöst så blev jag sjukt förvånad över att någon helt random människa hört talas om Vfk. Tydligen är han inte aktiv som rollspelare längre (hans grupp har inte fått ihop någon session sedan ytterligare en i gruppen blev föräldrar i fjol), men han backade M:0, lyssnar på FAQ-podden och Vfk och målar warhammer-figurer.

kloptok

Pensionerad astrolog
Kryokinesi är ett namn jag känner igen från M0-sfären. Har kikat på hans blogg ett par gånger också. Kul att han är med OSR-sfären på ett litet hörn också!

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Sånt händer mig hela tiden.

Eftersom jag inte blygs över att spela rollspel så tar jag upp det om folk frågar om intressen och/eller hobbyer.

Och påfallande ofta finns någon annan i sällskapet som är/har varit rollspelare.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Ja, det har ju visat sig att min arbetsplats kryllar av f.d. rollspelare som inte ens kände till varandras intresse innan jag började här. Alla vet att jag håller på med rollspel :D

Lukas

Mannen i Gult
Jag tror jag bräcker er alla,
Jag har på en universitets kurs haft en kursare som efter att hört mig prata om Rollspel och Christina Ricci, frågat "är du möjligtvis Lukas på rollspel.nu?"
Så tydligen finns det Lurkers här som håller koll på oss alla.

Mattias H

Veteran
Det finns ingen här som spionerar på er.

Bara fortsätt att agera, skriva eller vad ni nu gör som vanligt.

@Björn: kung