Jag har hågor inför KULT. Såhär:
Jag har aldrig spelat KULT men har läst lite om spelidén och uppslagen till gamla KULT och tyckt att, "hm, det här verkar jävligt coolt, det vill jag testa." Jag har också läst om kontoverserna kring KULT under nittiotalet och känt att jag vill spela KULT bara därför att det var kontroverser kring det, sån är jag.
Jag blev dock jävligt avtänd på spelet när omslaget presenterades, det har ni nog förstått, jag gillar fortfarande inte omslagsbilden av anledningar som jag redan presenterat i en annan tråd men det får ju stå för mig.
Däremot, så fick jag chans att prata lite om spelet med BigMarco på GotchCon och fick se några andra illustrationer som kommer att finnas i spelet (några har Helmgastarna publicerat i andra trådar här på forumet) och de illustrationerna var verkligen ashäftiga. Verkligen. Och gav mig så mycket mer feeling för vad det verkligen handlar om. Sen så verkar Marco van att sälja in saker till smått skeptiska "aldrig-spelat-KULT-men-vill-gärna-prova-fast-jag-tycker-ert-omslag-är-sunkigt"-personer (som jag) så nu vill jag testa och jag tror att det kommer att bli ett riktigt bra spel med riktigt bra stämning.
Att det är ett AW-hack gör mig ännu mer positiv till hela grejen, jag gillar verkligen det systemet, så det ska bli skitspännande.
Så många positiva förväntningar, min ända farhåga är nog att de coola illustrationerna på GothCon är de enda i mina ögon "coola" illustrationerna och att helmgastarna kommer falla tillbaka på lite sunkiga roller och vara lite oinkluderande i personporträtten. Jag hoppas inte det, jag hoppas att de gör ett spel som både är jävligt bra regelmässigt och stämningsmässigt samtidigt som det har en bred representation och inkludering i illustrationer och text.