Nekromanti Farligt med moduler?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Mitt senaste projekt är att ha en värld som får växa fram under spelet, dock inte på det viset att jag bara slänger in vad som helst så att den blir ett "lapptäcke". Jag låter spelarna föra anteckningar, vilka jag sedan sammanställer, så att de kan få den informationen när de vill. Sedan sammanställer jag denna information och binder ihop lösa trådar. Det är informaqtion som bara jag själv har tillgång till. På det viset får spelarna exakt den mängd jag vill ha.

Johan K

Gammal & dryg
Exakt

Precis vad jag tycker åxå !
Det behövs ju inte en jungel av moduler...

Ett ondskefullt inlägg.......

Jag håller inte alls med. Det behövs en jungel av moduler för att simulera rollspel. Ju fler desto bättre, och helst ska hälften vara skräp så att folk måste välja noga vad dom ska köpa. Ha! Ondska! Det går för mig! Det går.........Woha!.....Jag var tvungen att bara avreagera mig.......

Ghorgareth

Warrior
Re: Informationsinflation

Jo jag håller med dig. Men, problemet ligger ofta i det att det inte är SL som köper moduler och tillägg. Andra spelare som gillar alltihop säger. COOLT! och köper en modul, läser den och köper en ny osv. SL å andra sidan (dvs jag) sitter hellre och knepar på sin roman än läser om något som nån annan har hittat på, speciellt en modul som spelaren värderar högt och ytterst motvilligt släpper ifrån sig. Ok jag överdriver, men om sl inte läser modulerna faller ju alltihop eller hur? Det är själva grejen med mitt ursprungliga inlägg. Om inte SL läser modulen så blir den mer eller mindre oanvändbar eller hur? Sedan får nissen som köper modulerna skylla sig själv om de inte används i kampajer eller äventyr på det sättet de kanske borde.

Johan K

Gammal & dryg
Jaja...

Det blir nog bra med det.../images/icons/wink.gif
Men jag tycker nog att rollspelet blir mer krångligt ifall det fimms en jungel av moduler..

Re: Hrrmmm

Nej! Är du kladdig också så blir det ännu mera ondskefullt(perverst?) än bara att ha en massa moduler var hälften är skit. Det blir mega-ondskefullt! Muahhahhhhaahhhaaaa.......

Vad har grodpiller med ondska att göra?

Jag skrev ju lite allmänt om ondska i rollspelens värld och inser inte vad det har med grodpiller att göra. Eller nåt sånt.

Netfeed

Swashbuckler
Ang: grodpiller

allting är såpass ondskefullt som du gör det :)
allts¨kan grodpiller blimkt ondeskefullt

Gabri L

Warrior
Re: Farligt med moduler? (OT)

Det berodde ju mest på att vi alla hade läst Robert N. Charettes lysande triologi, som beskrev väldigt väl hur världen såg ut osv. Därför kallar jag den lysande, handlingen var ju sådär...

Gabri L

Warrior
Vår spelledar brukar helt enkelt propsa på att få behålla modulerna för sig själv. Går man trots det och köper/läser dem så säger han helt enkelt: Hur vet du det?
Han uppmuntrar dock till att man läser de böcker som kommit ut, om det finns sådana. Det resulterar i att man har ett hum, man står inte där som ett fån, SL slipper en massa onödiga frågor och allt flyter på mycket snabbare och smidigare...

Man Mountainman

Storsvagåret
Terry Pratchett-referens [ANT]

Fast jag måste säga att jag tycker den var lite missriktad. Nåväl, läs Skivvärlden så förstår du.

Legioth

Swordsman
Den som söker han letar...

...men RTFM finns inte på listan över förkortningar, men ANT fanns ju där...
Lyckligtvis vet jag vad RTFM betyder, så det behöver du inte förklara...

Rickard

Urverk speldesign
Re: Den som söker han letar...

"Vad faen betyder RTFM (Rolling on The Floor Masturbating?)"
Haha.. Tänkte precis samma sak när jag läste trådtiteln innan jag kom på dess verkliga betydelse.. RTFM (Read The Fucking Manual) är en grej som man (t.ex. telefonsupporters till datorer) kan säga till BDU:are.. Krille hänvisar bara till FAQ:... hrm, javisst ja.. Vissa förstod inte vad "FAQ" stod för. Jag menar Hjälp/Frågor..

BDU: Brain Dead User
FAQ: Frequently (sp?) Asked Questions
sp?: Spelling

/[color:448800]Han</font color=448800> som har en något snuskig humor