Nekromanti Faror i Sunariskogen

Johnnie

Veteran
Hej.

Jag sitter och knåpar på ett äventyr i Sunariskogen och undrar lite vad det finns för lämpliga faror gömda där?

Gruppen kommer bestå av alver som reser runt i mellersta och norra delarna av skogen och min tanke är att de kommer springa på lite bekymmer då och då.

De kommer springa på lite tiraker med sällskap, men funderade på vilda djur och dylikt hur är det med dem?

Vore väldigt tacksam för lite hjälp.

Är första gången jag ska rollspelsleda i EON.

Regmolar

Swashbuckler
Välkommen till forumet!

Har du Monster i Mundana är det bara att plocka saker därifrån; det är många monster som bor i skogar. Samma sak med vilddjur, men till skillnad från monstren flyr de flesta djur normalt från människor. Skulle dock rekommendera vildsvin, eftersom de vad jag har hört ska kunna vara både aggressiva och farliga, och kanske inte är vad rollpersonerna väntar sig :gremwink:

Är de i Sunaris utkanter de stöta på Ashariska rövarband eller auser (Ashariska pseudoindianer som beskrivs i Barbarer och människofol) från den aggressiva Pesoki-stammen (som dessutom är allierade med en tirakstam).

Är de i södra delen av mellersta Sunari kan de ju alltid råka på några Henéa-alver, också, vilket kan bli jobbigt om gruppen innehåller Thism-alver.

Lycka till!

Johnnie

Veteran
Tackar. Rövarbanden kan komma att bli användbara senare, men inte just nu.

Vildsvinen var en bra idé. :gremsmile:

Gruppen kommer nästan uteslutande innehålla Thism-avler. Så Henéa-alver kan ju vara en otrevlig överraskning. Får se om jag använder dem dock. Är lite kontraproduktivt för ett utav de framtida målen.

Rekishi_UBBT

Veteran
Vad kommer äventyret gå ut på lite mer specifikt? Är det tänkt att det skall vara ett väldigt action och stridsfokuserat äventyr?

Jag håller också precis på med mitt första äventyr till Eon, det är kul att se att det är någon mer i samma sits. Mitt skall dock utspela sig i den Stora Arkipelagen, och med bara människor och Tiraker i princip. Så det är lite annan setting. :gremwink:

Johnnie

Veteran
Det kommer bli väldigt mycket action i omgångar sen kommer det vara väldigt lugnt och skapande emellan.

I stort sett så kommer en känd Thism-alv samla ihop ett gäng vänner efter ett tips av autokratens dotter och bege sig först för att leta efter en äldre alv som lever i mellersta Sunariskogen. När man har hittat och rekryterat honom så ska man bege sig norrut och undersöka två övergivna alv-städer. Där kommer man hitta stora tråkigheter. Klarar sig gruppen förbi detta så finns det en fortsatt plan för deras utveckling där de kommer försöka återställa en del av det som Jargierna förstörde när de försökte med sin handelsrutt genom Sunari. Blir en hel del hantverk och diplomati här. Har vidare planer, men inget jag skrivit ner än.

Rekishi_UBBT

Veteran
Okey, det låter interssant. Det finns inte direkt någon "ärkefiende" med i bilden som rollpersonerna kämpar emot, utan det är mer vilja att återskapa det som varit förlorat som driver dem?

Johnnie

Veteran
Det finns men kommer ligga dolt i bakgrunden och det är upp till spelarna hur mycket de kommer avslöja och vad de bestämmer sig för att göra med det.

Poseur

Swashbuckler
Nemesisen skulle kunna vara en mycket stolt och sorgsen Thism-alv som minns fornstora dagar och har samlat rollisarna för att upptäcka just denna forna storhet. Så att Thismfolket ser vad de var kapabla till en gång i tiden utan Sanaris hjälp. En gammal man/kvinna som är trött på Sanaris lögner och vill bryta loss Thism ifrån Sanaris slaveri.

Johnnie

Veteran
Du är inne på rätt spår men det kommer vara tvärtom. De unga alverna utsända av autokratens dotter som tar sig an utmaningen kommer hitta Thisms forna storstad öde och ofruktsam och när de undersöker varför hittar man fakta och bevis för en mörk hemlighet som är frågan om de kan leva med eller måste göra något åt. Självklart kommer Sanari ha ett finger med i spelet och spelarna kommer ställas inför ett svårt val.
Priset för att föra ut hemligheten i ljuset kommer med all säkerhet bli högt är man beredda att ta konsekvenserna för detta, hur kommer alliansen påverkas, hur kommer alvernas liv påverkas?