Ett par tusenlappar eller så. Oroa dig inte, oftast klarar man sig även om den plåtar, de gör bara fall av de tydligaste bilderna.Jag kan visst inte göra nåt rätt just nu. I morse utlöste jag en fartkamera. Någon som vet vad det kostar att köra i 85 på en 70-sträcka numera?
Så kan man också göra...Ja eller så håller man farten
De syns på långt håll, dessutom så tappar man fart om man saktar ned.Om vi nu antar att man faktiskt vet att det sitter en fartkamera någonstans längs vägen, är det inte då smartare att faktiskt hålla laglig hastighet istället för att försöka slänga fram handen i rätt ögonblick? Eller du kanske ständigt kör med ena handen utspärrad framför ansiktet bara utifall att?
Å ena sidan är det nog det ursprungliga syftet, men det är knappast det idag. Hade det varit syftet så skulle man gjort som i vissa länder och haft differentierade hastigheter beroende på dag/natt, väder osv. Om man kan hålla 90 km/h på natten så ser jag det som att samhället tolkar det som den acceptabla risknivån. En dag med bra sikt kan man hålla samma risknivå med en högre hastighet.Jag kanske är enfaldig och naiv men jag inbillar mig ändå att vi har lagar och förordningar som reglerar hastighet och trafiksäkerhet för att skydda oss ifrån trafikolyckor och andra otrevligheter.
Det är det jag gör. Min fart.Ja eller så håller man farten
...nu tror jag inte riktigt att det var så regeln skulle tillämpas. För i så fall vore det ju faktiskt möjligt att stämma Göteborgs Spårvägar för att de inte kör spårvagn till Skövde, eller fullt tillåtet att kapa en buss och vråla "Kör mig till Ånge!". För de hindrar ju min rätt att färdas fritt inom mitt eget land.Sedan så har vi ju alltid FN's mänskliga rättigheter, artikel 13, den som säger att man har rätt att färdas fritt inom sitt eget land. Jag skulle väldigt gärna se hastighetsgränser testas gentemot den i rätten, jag tror inte att det gjorts ännu.
Jag tror att det är prövat, i och med att man först bytte till vänstertrafik från att man sinsemellan gjorde upp om vilken sida man skulle mötas på, och sedan bytte från vänster till högertrafik.Tja, jag har alltid tyckt att det är extremt irriterande med högertrafik. Det är väl min ensak om jag vill förflytta mig på vänster sida eller mitt i vägen för den delen. Det är en annan sak som du borde försöka pröva i rätten.
Jag tror att du får det. Du får i alla fall föra hästekipage och hundekipage på allmän väg, så vaför inte gäss?Och varför får jag inte färdas med mitt gåsspann (hundar är för losers och samer) på allmänna vägar?
Ungefär samma personer som blir störda av att bli stoppade av en trafikpolis, dvs de flesta.Och vem stör det om jag gillar att klä ut mig till trafikpolis och stoppa slumpmässiga personer?
Jag tror också att den inte var menad så, men det framgår inte av formuleringen, och därför bör det prövas vad formuleringen innebär....nu tror jag inte riktigt att det var så regeln skulle tillämpas. För i så fall vore det ju faktiskt möjligt att stämma Göteborgs Spårvägar för att de inte kör spårvagn till Skövde, eller fullt tillåtet att kapa en buss och vråla "Kör mig till Ånge!". För de hindrar ju min rätt att färdas fritt inom mitt eget land.
Jag tror snarare att artikel 13 mer handlar om att du inte behöver särskilt resepass med femton stämplar, tolv mutor och åtta vägkontroller för att få åka till Skövde och spela Panty Explosion, snarare än att du får flåsa på som en jefla vettvilling.
Du menar som vi hade det i sverige för lite drygt 100 år sedan. Där var definitivt ingen fri rörlighet.Jag tror snarare att artikel 13 mer handlar om att du inte behöver särskilt resepass med femton stämplar, tolv mutor och åtta vägkontroller för att få åka till Skövde och spela Panty Explosion, snarare än att du får flåsa på som en jefla vettvilling.