krank said:
Vi pratade lite i praten om det här med de officiella makarforumen som det nästan inte är någon aktivitet i. Jag har lite funderingar:
1) Är det verkligen en verksamhet WRNU ska ha som såpass central att den tillåts uppta så stor del av vår "framsida" som den gör?
2) Är det inte väldigt 1997 att ha ett eget forum för ett spel eller för en spelskapare? Borde inte "allt det innehåll" Saga och de andra producerar kunna läggas under makande eller promotion istället?
Mitt förslag är att fasa ut de officiella forumen...
1) samla ihop alla officiella forum och lägg dem som underforum till ett nytt forum vi kallar "Spelmakares officiella forum" eller något liknande. Eller bara "Officiella forum". Kolla på hur det funkar i Galleriforumet, typ så tänker jag.
2) Sluta erbjuda spelmakare möjligheten att ha eget forum på sajten.
3) Uppmuntra de som finns att flytta det lilla innehåll de har till de existerande forumen.
Nu vet jag att 2 och 3 är hyfsat kontroversiella, men vi skulle väl kunna göra 1) iaf?
1, 2 & 3. Det kommer döda rollspel.nu som "
the webbsida om rollspel" i Sverige. Vi kommer flytta våra forum någon annanstans och wrnu:s
seal of approval som det viktigaste forum skulle vara borta. Det var fan det dummaste jag läst på länge, tycker jag. Ursäkta kraftuttrycken. Blir upprörd.