Nekromanti Fasa ut skaparforum?

!Paxen

Swashbuckler
Arfert said:
Folk vill ha det som nu, fast bättre.
Vilka ska vi göra det bättre för dock. Nya användare eller befintliga? Iofs tror jag att en förbättring för befintliga blir en förbättring för nya, men ändå..

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Dayman said:
Vilka ska vi göra det bättre för dock. Nya användare eller befintliga?
BÅDA! Jag vägrar tro att det inte går.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Gubbster T. Pokémon said:
Arfert said:
Dvs. »a faster horse«.
Klart man vill ha en snabbare häst, men min häst funkar skitbra tycker jag. Den är i en rätt skön brun nyans och det är nått jag valt själv och bara det är ju toppen.

Jag såg Tyrsan postat nått tvåkolumnsförslag gällande specifika rollspelsforum och det var fresh. Då blir ju hästen snabbare men i övrigt är den lika fin.

Vrållådan bör förövrigt ligga kvar där den ligger. Högst upp och inte en massa bös ovan. Det skulle paja min upplevelse att behöva se "Senaste inlägg" före vad som händer precis i nuet.

Übereil

Swashbuckler
Arfert said:
Visst, när man kan få förbättringar gratis så är folk inte emot. Det är när förändringar kräver att man vänjer om sig som folk blir konservativa (dvs när man inte kan göra saker på exakt samma sätt som tidigare längre). För även om det på sikt blir smidigare att använda produkten så kommer det initialt krävas att man investerar tid och energi i att lära om sig, och man måste anstränga sig för att tänka i nya banor. Och tänk om det inte passar dig lika bra som det nuvarande sättet att göra saker på?

Folk som inte stör sig på att det är som nu (vilket de flesta inte gör, för människan är när det väl komemr till kritan väldigt anpassningsbara) kommer därför vara skeptiska till att ändra steg som de känner är nödvändiga. Därför bryr sig ingen om beskrivningarna kortas ner eller att vi slutar skriva ut vilka som är moderatorer för forumet i forumslistan. Men att forumen skulle slås ihop med andra forum eller flyttas undan till en lite mer dold plats, där går gränsen. Nästan oavsett vilka fördelar de ändringarna skulle ha.

Folk är, med andra ord, biased mot att värdera den inledande anpassningsperioden som väldigt negativ vilket gör dem omotiverat benägna att hålla fast vid rådande system, oavsett vad rådande system än råkar vara. Det betyder inte att alternativen nödvändigtvis är de bästa, bara att man inte kan ta för givet att rådande systems popularitet beror på att det är det bästa alternativet.

Übereil

Cissi

Up to no good.
krank said:
Arfert said:
Det är få som klagar, men de flesta är nöjda.
Vilket inte är en anledning för oss som inte är nöjda att sluta påpeka de fel vi ser, eller komma med förslag på vad vi ser som förbättringar.

Oavsett vilkas egon som såras.
Vilket inte heller är en anledning för oss som är nöjda att påpeka att vi är nöjda med det vi har.

Oavsett vilka egon som såras.

Übereil

Swashbuckler
Kånkel Kanalje said:
Vrållådan bör förövrigt ligga kvar där den ligger. Högst upp och inte en massa bös ovan. Det skulle paja min upplevelse att behöva se "Senaste inlägg" före vad som händer precis i nuet.
Om man kunde mejsla ut någon slags enkelt sätt att customisera sidan själv ("jag vill ha chatten väl synligt, så jag drar den högst upp i högerspalten") så vore det nog väldigt bra.

Sen är det kanske inte praktiskt genomförbart för en amatörsida som drivs på fritiden, men drömma kan man alltid...

Übereil

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Übereil said:
Om man kunde mejsla ut någon slags enkelt sätt att customisera sidan själv ("jag vill ha chatten väl synligt, så jag drar den högst upp i högerspalten") så vore det nog väldigt bra.
Det drömmer jag om. Dra och släpp grejer där du vill ha dem, bygg din egen sida! Vore ascoolt!

/Magnus

Übereil

Swashbuckler
Magnus Seter said:
Übereil said:
Det drömmer jag om. Dra och släpp grejer där du vill ha dem, bygg din egen sida! Vore ascoolt!

/Magnus
den här communityns profilsida kunde man göra det.

Übereil

Caligo

Swashbuckler
krank said:
Übereil said:
Så är det alltid - människan värderar det den har mycket högre än det den inte har. Att en majoritet inte vill ändra på något är ett svagt tecken på att en ändring skulle vara till det sämre.
Absolut. Folk är konservativa och generellt negativa till förändring. Det som i Illuminatustrilogin kallas "neofober"... =)
Ja... lyssna till de radikala? Kraftfulla män som manar till förändring, enar folk och säger att en ny ordning är på väg. Stalin, Berlusconi, Putin. De var minsann inga neofober utan såg/ser sig själva som upplysta exempel på den mänskliga rasen.
Sensmoral: All förändring är inte till det bättre. Punkt slut.

Arfert

Facit
Sum Caligini said:
krank said:
Übereil said:
Så är det alltid - människan värderar det den har mycket högre än det den inte har. Att en majoritet inte vill ändra på något är ett svagt tecken på att en ändring skulle vara till det sämre.
Absolut. Folk är konservativa och generellt negativa till förändring. Det som i Illuminatustrilogin kallas "neofober"... =)
Ja... lyssna till de radikala? Kraftfulla män som manar till förändring, enar folk och säger att en ny ordning är på väg. Stalin, Berlusconi, Putin. De var minsann inga neofober utan såg/ser sig själva som upplysta exempel på den mänskliga rasen.
Sensmoral: All förändring är inte till det bättre. Punkt slut.
Avantgardet ska segra! :gremwink: