Vilka ska vi göra det bättre för dock. Nya användare eller befintliga? Iofs tror jag att en förbättring för befintliga blir en förbättring för nya, men ändå..Arfert said:Folk vill ha det som nu, fast bättre.
Vilka ska vi göra det bättre för dock. Nya användare eller befintliga? Iofs tror jag att en förbättring för befintliga blir en förbättring för nya, men ändå..Arfert said:Folk vill ha det som nu, fast bättre.
BÅDA! Jag vägrar tro att det inte går.Dayman said:Vilka ska vi göra det bättre för dock. Nya användare eller befintliga?
Klart man vill ha en snabbare häst, men min häst funkar skitbra tycker jag. Den är i en rätt skön brun nyans och det är nått jag valt själv och bara det är ju toppen.Gubbster T. Pokémon said:Dvs. »a faster horse«.Arfert said:Folk vill ha det som nu, fast bättre.
Visst, när man kan få förbättringar gratis så är folk inte emot. Det är när förändringar kräver att man vänjer om sig som folk blir konservativa (dvs när man inte kan göra saker på exakt samma sätt som tidigare längre). För även om det på sikt blir smidigare att använda produkten så kommer det initialt krävas att man investerar tid och energi i att lära om sig, och man måste anstränga sig för att tänka i nya banor. Och tänk om det inte passar dig lika bra som det nuvarande sättet att göra saker på?Arfert said:Folk vill ha det som nu, fast bättre.
Vilket inte heller är en anledning för oss som är nöjda att påpeka att vi är nöjda med det vi har.krank said:Vilket inte är en anledning för oss som inte är nöjda att sluta påpeka de fel vi ser, eller komma med förslag på vad vi ser som förbättringar.Arfert said:Det är få som klagar, men de flesta är nöjda.
Oavsett vilkas egon som såras.
Om man kunde mejsla ut någon slags enkelt sätt att customisera sidan själv ("jag vill ha chatten väl synligt, så jag drar den högst upp i högerspalten") så vore det nog väldigt bra.Kånkel Kanalje said:Vrållådan bör förövrigt ligga kvar där den ligger. Högst upp och inte en massa bös ovan. Det skulle paja min upplevelse att behöva se "Senaste inlägg" före vad som händer precis i nuet.
Det drömmer jag om. Dra och släpp grejer där du vill ha dem, bygg din egen sida! Vore ascoolt!Übereil said:Om man kunde mejsla ut någon slags enkelt sätt att customisera sidan själv ("jag vill ha chatten väl synligt, så jag drar den högst upp i högerspalten") så vore det nog väldigt bra.
På den här communityns profilsida kunde man göra det.Magnus Seter said:Det drömmer jag om. Dra och släpp grejer där du vill ha dem, bygg din egen sida! Vore ascoolt!Übereil said:Om man kunde mejsla ut någon slags enkelt sätt att customisera sidan själv ("jag vill ha chatten väl synligt, så jag drar den högst upp i högerspalten") så vore det nog väldigt bra.
/Magnus
Ja... lyssna till de radikala? Kraftfulla män som manar till förändring, enar folk och säger att en ny ordning är på väg. Stalin, Berlusconi, Putin. De var minsann inga neofober utan såg/ser sig själva som upplysta exempel på den mänskliga rasen.krank said:Absolut. Folk är konservativa och generellt negativa till förändring. Det som i Illuminatustrilogin kallas "neofober"... =)Übereil said:Så är det alltid - människan värderar det den har mycket högre än det den inte har. Att en majoritet inte vill ändra på något är ett svagt tecken på att en ändring skulle vara till det sämre.
Avantgardet ska segra!Sum Caligini said:Ja... lyssna till de radikala? Kraftfulla män som manar till förändring, enar folk och säger att en ny ordning är på väg. Stalin, Berlusconi, Putin. De var minsann inga neofober utan såg/ser sig själva som upplysta exempel på den mänskliga rasen.krank said:Absolut. Folk är konservativa och generellt negativa till förändring. Det som i Illuminatustrilogin kallas "neofober"... =)Übereil said:Så är det alltid - människan värderar det den har mycket högre än det den inte har. Att en majoritet inte vill ändra på något är ett svagt tecken på att en ändring skulle vara till det sämre.
Sensmoral: All förändring är inte till det bättre. Punkt slut.