Nekromanti FATE + Symbaroum = kärlek?

Rangertheman

Myrmidon
Lägger upp dokumenten här också eftersom responsen på Facebook varit nära noll.

Jag har suttit och knåpat en del med ett Symbaroum-hack till FATE Core (eller är det kanske ett FATE Core-hack till Symbaroum?). I vilket fall som helst tar jag gärna emot feedback. Det är i högsta grad WIP och mycket återstår. Risken finns att jag tänkt helt åt skogen (Davokar?) fel i flera fall.

Brasklapp: Jag vet egentligen inte varför någon skulle vilja spela Symbaroum med FATE-regler när Symbaroums egna regler fungerar bra och är samstämda med settingen. Men det är kul att experimentera :)

Ödets skuggor över Ambria

Nässe

Myrmidon
Jag vill spela det här! Har länge tänkt på hur jag ska kunna spela S med spelare som avskyr regler, inte direkt gillar strid och vill ha fokus på drama, personer och relationer. Fate kan vara svaret :)

Rangertheman

Myrmidon
Nässe;n260176 said:
Jag vill spela det här! Har länge tänkt på hur jag ska kunna spela S med spelare som avskyr regler, inte direkt gillar strid och vill ha fokus på drama, personer och relationer. Fate kan vara svaret :)
Har du vägarna förbi Roslagen någon gång kan vi göra ett försök och se om det funkar =)

Tillägg: Spelarna i min grupp undviker gärna strider och tycker det är kul med just drama, personer och relationer. När vi testade Fate för ett tag sedan för post-apokalyptiskt spel kände jag att det även kunde passa bra till Symbaroum.

gustaf s

Warrior
Ska kolla. Tjusas förstås, som alla andra av Symbaroum, bilderna, stämningen osv. Inte så sugen på reglerna och har länge funderat på hur det skulle kunna göras... Har tänkt Archipelago III. Spännande att kolla en Fatevariant.

Mogger

Hipsteranka
Jag har ett litet Solar System-hack för att spela i Westeros. Det skulle nog funka utmärkt även som rent fate-spel. Du får gärna sno formuläret om du vill.

Rangertheman

Myrmidon
Både Archipelago III och Solar System känns som intressanta system, inte minst att dra inspiration ifrån :)