Nekromanti Favorit i repris: coola äventyr som inte finns än!

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,857
YES! Det är dags för nåt roligt. Ge mig titlarna på en massa feta äventyr som inte finns än!

TUSEN PLUSPOÄNG till den som skriver en kort sammafattning av äventyret bakom NÅGON ANNANS TITEL.

TUSEN MINUSPOÄNG till den som skriver en kort sammanfattning till SIN EGEN TITEL.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
8,078
Location
Nordnordost
Systrarna i Kazmierz Dolny
Mannen i skogen said:
Rollfigurerna är en grupp judiska systrar. De har flytt undan en pogrom i Ryssland och har precis anlänt i Kazmierz Dolny, där de drömmer om en ny framtid i denna vackra stad.
Men även om Kazmierz Dolny formellt sett är en fristad för judar så finns där många intriger. Hantverkargillena, två mäktiga handelshus, katolska kyrkan, lutherska församlingen och bondeförbundet letar ständigt efter sätt att främja sina egna intressen. Borgmästaren gör sitt bästa för att hålla övriga parter i schack.
Innan rollfigurerna kom till staden befann den sig i någon form av politiskt vapenstillestånd. Men det visar sig att rollfigurerna har exakt de färdigheter som de olika parterna letat efter.
Medan rollfigurerna försöker finna sig till rätta i den vackra staden tvingas de snart ta ställning i dess politiska spel. Vilken sida ska de välja? Och kommer de lyckas vara trogna mot varandra?
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,857
Två steg från kosmos

Under Markalos kupoler

Skräcködlornas drottning
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,635
Location
Fallen Umber
I dödsskuggans dal

Ingen drömmer längre i Kaliningrad

Männen i det höga slottet

Ta tjuren vid hornen
wilper said:
Jag spelade "I dödsskuggans dal" på BromCon för några år sedan. Hon som hade skrivit det hette Susanna nånting.

Man var rännstensugnar i Stockholm i artonhundratalets början. Det var en rätt mysig skräckhistoria om mörka ting i grändernas skrymslen och vänskapens makt.

Jag har för mig att slutstriden var i en kyrka, men jag kan geografin för dåligt för att komma ihåg vilken. Det var juste handouts dock.
Dimfrost said:
Så fantastiskt. Det hade varit ännu bättre om jag hade varit medveten om det, och om alla mina titlar hade refererat till obskyra men faktiskt existerande äventyr. Vi kan låtsas att det är så. :)
 

Nils of Light

Veteran
Joined
20 Apr 2014
Messages
24
Motorcykelbaren i Hell Town

Kasturs Zurs svärd vars eviga låga tände begäret hos Kungen över Gal-Thuruk och hans demoniska hird
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
wilper;n18024 said:
Systrarna i Kazmierz Dolny
I sekelskiftet 1500 till 1600 är Kazmierz Dolny en blomstrande stad på grund av sädeshandlen. Handeln gör att både pengar och folk flödar in till staden och ihop med de vackra omgivningarna kommer också konsten att blomstra. Framförallt rör det sig om målare men det finns även en växande skara poeter i staden.

I staden bor också systrarna Wisia and Krystka Styczynska, två fysiska manifestationer av samma utomvärdsliga varelse. Systrarna föddes som vanliga människor i staden för 23 år sedan, men blev infekterade av en demon när de var 7 år gamla. Sen dess har demonen sakta tagit över mer och mer av deras kropp och själ och nu finns det bara en strimma av dem kvar.

Demonen lever på andras starka känslor och just nu frodas den när de två systrarna fungerar som musor till traktens konstnärer. Två målare och en poet har redan hittats döda i rännstenen de senaste 6 månaderna men än har ingen börjat misstänka att det rör sig om något annat än alkoholism...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,543
Skräcködlornas drottning (ett äventyr för level 1-3)

Ormmänniskor har kommit ut ur djungeln och anfallit den lilla staden Skuggdal. De har med sig dinosaurier som de rider på och som drar primitiva stridsmaskiner så som katapulter. Rykten säger att en mänsklig kvinna har tagit makten över dem genom att klara deras heliga test och bevisat att hon är en gudinna. Spelarkaraktärerna är de bästa äventyrarna och legosoldaterna prinsen över Skuggdal kunde få tag på. Deras uppdrag är att klara ormmänniskornas test och bevisa att de är minst lika gudomliga som den nuvarande drottningen och hennes äventyrargrupp. Efter de gjort det kan de försöka avsätta drottningen själv. Testen besår av en rad prövningar i en uråldrig labyrint gömd i klipporna långt inne i djungeln.

Den rivaliserande äventyrar gruppen består av:

Durella, Skräcködlornas drottning. -Fighter level 3.

Garion - Magic-user level 3

Casparov - Thief level 3

Anwip - Neutral cleric level 3
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Ingen drömmer längre i Kaliningrad

Ett setting/äventyrspaket till Kult: Illusionens Fångar. Paketet beskriver Kaliningrad som setting för K:IF med alla resurser som behövs i form av kartor, personer, förslag till hot och fronter och mängder med förslag på hur hoten och fronterna integreras. Bakgrundsmaterial beskriver hur den ryska enklaven klarade sig efter Kalla krigets slut som en försliten rest av Sovjetrysslands militärmaskin som nu mest ligger och rostar, och hur underfinansieringen av röda armén spridit lett till ett instängt, öde och förslitet landskap utan hopp, trots närheten till Litauen, Skandinavien eller Tyskland.

Ingen drömmer längre i Kaliningrad är inte ett äventyr i ordets strikta mening, utan mer en underliggande metaplott bakom hoten och fronterna som beskrivs i settingen. Det gör absolut inte något att spelarna läser i settingboken. Tvärtom är det bara bra - då kan man tätare knyta rollpersonerna till metaplotten och hoten och fronterna, och de kommer ändå utvecklas till oigenkännlighet. Men det finns nån slags metaplott som handlar om borgmästaren Alexandr Yaroshuk, en nefarit som lever som en energivampyr på invånarnas hopp och drömmar och bara förstärker håglösheten i Kaliningrad.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
Tre hurra! för överste von Abersee

Gökuret

Doktor MacRhiannons Olicensierade Magiska Mixturer (och problemen de orsakade för Magiministeriet)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Dimfrost;n18026 said:
Ta tjuren vid hornen
Palatset i Knossos byggdes i omgångar mellan 1700 och 1400 fVT. 1300 rum ihopkopplade av korridorer och totalt är det ett område på 24000 KvM som det rör sig om. Någon gång mellan 1380-1100 fVT överges palatset, trots att det då bott personer på platsen i nästan 6000 år.

År 1900 börjar man den arkeologiska utgrävningen av området och är än idag inte klart.
För en månad sedan hittade en arkelog vad som några misstänker är ingången till Kung Minos legendariska labyrint. Andra hävdar bestämt att labyrinten såklart inte finns på riktigt men när nedgången ledde till en stor underjordisk stenport med ett tjurhuvud på började fler personer tvivla.

Rollpersonerna är på plats som experter eller som äventyrare utan självbevarelsedrift och de kommer vara bland de första som kliver in genom porten när den nu öppnas.

Vad det än är som finns där nere så är det klart att att inte är från vår värld. Men kommer rollpersonerna lyckas hålla fingrarna borta från de minotaurstatyer i brons som finns där nere, eller kommer det vara försent när de upptäcker att statyerna var där för att försvara oss?

(anpassa årtal efter vilken tidsålder du vill spela in, 1900 är från verkligheten, men det kan ju lika gärna röra sig om 1600, eller om det rör sig om lite Swords Sandals: samma år som Knossos överges.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Krille;n18033 said:
Det första Schwarzwaldiska gökuret byggdes cirka 1740 och blev direkt eftersökt och populärt. I den mörka skogen i södra tyskland blev Gökuret till en industri. I den lilla staden Furtwangen blossar det upp ett gräl mellan två urmakare som 1798 redan har kostat 5 personer livet mellan de två olika familjerna Jäck och Bender. Rollpersonerna har dock kommit till Furtwangen för att ta reda på vad som hände Fader Franz Steyrer, författare till Geschichte der Schwarzwälder Uhrmacherkunst som publicerats två år tidigare och påstår att de Schwarzwaldiska gökuren är baserad på en Bohemsk förlaga.

Någon i familjen Jäck eller Bender slog ihjäl Fader Steyrer för en vecka sedan och kommer göra allt för att kasta misstankarna på sina konkurrenter. Ett Gökurets krig har brytit ut.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,543
Arfert;n18060 said:
Jakmännens sista strid

Jakmännens sista strid (Ett äventyr för level 4-6.)

Uppföljare till Skräcködlornas drottning och del 2 av Männen i det höga slottet kampanjen.

I början av det här äventyret befinner sig karaktärerna som härskare över en stam av ormmän och deras ödlemän slavar. Man uppmuntras ge spelarna minst några månader mellan slutet av Skräcködlornas drottning och början av Jakmännens sista strid så att spelarna får njuta lite av sin nyfunna makt. När Jakmännens sista strid börjar har en märklig sjukdom börjat drabba ormmänen som får dem att falla i dvala mitt i sommaren. Först drabbas bara de fattigare ormmänen men efter att helarna som försökt läka dem insjuknar börjar sjukdomen sprida sig även bland de rikare ormmänen. Detta utlöser revolter hos de förslavade ödlemännen som hotar att slita karaktärernas rike i bitar. Rykten säger att en märklig hårig och behornad varelser råder revolutionens ledare (varelsen antyds först vara en demon men detta stämmer inte) Efterforskningar i ormmänens bibliotek eller förhör av tillfångatagna ledare för revolutionen leder karaktärerna till historien om Jakmännen, ett folk som besegrades och utrotades av ormmänen för länge sedan. Jakmännens shamaner sades kunniga i sjukdomar och ända sättet att stoppa dessa är att brygga ett botemedel med schamanens blod. Detta leder karaktärerna till att försöka jaga ner Jakmanns schamanen.

Äventyret fokuserar på intriger, strider på ormstadens gator och moraliska frågor rörande slaveriet som är nödvändigt för att hålla ihop riket.

Äventyret leder vidare in i äventyret Under Markalos kupoler.
Ymir said:
Jag måste protestera! det är typ kriminellt att ha ett äventyr med jakmän i titeln utan att jakmän faktiskt spelar en signifikant roll i äventyret! Det är lite som när filmaffischen till Reign of Fire utlovade drakar vs attackhelikoptrar, utan att filmen i sig någonsin levererade.
Kärlekscraft said:
Ymir: Usch! Nämn aldrig den filmen igen.
God45 said:
Det finns en Jakman i äventyret och han inte bara ligger bakom det som startar äventyret men är även bossen vid slutet av den. Plus, nästa äventyr kommer innehålla fler Jakmän (dock som minions man plöjer igenom).
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
PAX;n18062 said:
Percevals Val
Det är den 6e maj 1812. Spencer Perceval är premiärminister i Storbritannien och har precis hört en sierska säga att han ska dö om fem dagar. Mördad till och med. På eftermiddagen den 11e. Rollpersonerna får uppdraget att försöka ta reda på av vem, och varför och de ska göra det diskret.

Premiärministern visar sig ha fler fiender än vad han faktiskt kunnat ana, men vilka av dem kan tänka sig att mörda honom? Och när sanningen kommer fram väljer Perceval att gå emot ödet eler bara låta det ske? Och vad händer blir resultatet av att utmana ödet självt?
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
416
Location
Lund
gorillotaur;n18032 said:
Badrum till salu.
Sju cykler efter att människorna gett sig av, finns maskinerna kvar i djupet. De digitala tacksamhetsutmärkelserna skiner fortfarande på frontplåtarna men hjälper inte i sökandet efter en mening i tillvaron som uttjänt, kvarlämnad, överflödig.

Kvar i djupet finns också en stor mängd kvarlämnade portabla byggnadsmoduler av olika slag, och dessa utgör både varor och valuta i ett handelssystem där maskinerna byter dem med varandra för att åstadkomma en så pass bra modulkombination att människorna ska vilja återvända.

Spelarna tar rollen av en synkroniserad produktionsgrupp, "Maskinparken", och tilldelas i spelets början sju slumpvalda kort som beskriver olika moduler. Efter att spelarna fått utöva lite inledande handel råkar de även komma över en mycket speciell modul, Det Sista Badrummet, som snabbt visar sig mycket svårbytt. Det står nämligen tydligt beskrivet i Koden att mänskligheten tog med sig alla badrum till ytan, och blotta omnämnandet av badrummets existens kan tvinga känsligare kretsar till omstart.

Maskinparken utses därför av Enheten att lämna djupet och återbörda badrummet till människorna. Det blir början till en lång och prövande resa med mycket rost, repor och gnisslan, men också mod, sammanhållning och korrekt utförda procedurer. Kommer Maskinparken någonsin att nå fram? Kan de undvika att bryta mot Koden? Vill människorna ha badrummet, eller kan de till och med övertygas att återvända till djupet? Det återstår att se.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
DeBracy;n18025 said:
Två steg från kosmos
Två steg från Kosmos är ett äventyr som inte finns än till rollspelet Linda&Valentin: Rymdtidsagenter, som inte heller finns än. Det är ett äventyr i två delar.

I deläventyret Steg Ett: Att skapa ett spöke får rollpersonerna, som nykläckta rymdtidsagenter från Galaxity, sitt första uppdrag av sin chef: att installera en tidsportal i brunnen i källaren på ett skotskt slott när det byggs, nån gång strax efter år 1229. Äventyret utgörs av ett antal hinder som måste lösas utan att tidslinjen påverkas för mycket, vilket samtidigt elegant demonstrerar tidslinjemekaniken i L&V:RTA.

I deläventyret Steg Två: Stormarnas tid skickas rollpersonerna tillbaka i tiden till Brasilien, strax efter att ett atombombslager har exploderat vid Nordpolen och orsakat global översvämning. Deras uppdrag den här gången blir att hjälpa Sun Rae, entreprenör, opportunist och konstsamlare, att genomföra en kupp i Brasilia så att Jordens kvarvarande forskare ska få den stabilitet som krävs för att Galaxity ska kunna formas. Sun Rae är medveten om att det finns tidsresenärer, och misstänker att rollpersonerna är sådana. Återigen kommer tidslinjemekaniken i L&V:RTA i spel, och ordervägran av etiska skäl kan leda till att tidslinjen rubbas så att man inte är den rollperson man gjorde, eller till och med ens kommer att ha funnits...

Två steg från Kosmos knyter inte bara an till Linda&Valentins officiella story, utan visar på den huvudvärk man kan få av tidsresor på ett rätt lekfullt sätt.
Kärlekscraft said:
Onödig fakta: Jorden kan inte bli översvämmad om polerna smälter. Är som ett glas Cola med två iskuber i. :D
Fjodor Pollett said:
Jag vill spela det här, det blir tummen upp från mig minsann.
Krille said:
Kärlekscraft: Det sket Jean-Claude Mézières och Pierre Christin i. Kan du inte din Linda&Valentin?
Stövelkatten said:
Ett rollspel baserat på Linda & Valentin är fan en våt dröm. Ren skär rollspelsporr.
Dimfrost said:
http://nanoapa.blogspot.se/2008/11/valerian.html

(det kändes motiverat på något sätt)
nyvinter said:
Snart finns ingen ursäkt för folk att inte kunna Linda & Valentin. Nyutgivning på svenska börjar i helgen.
 
Top