Krille
Super Moderator
Stealing the Perfection of Ten Thousand Things var faktiskt inte ett äventyr, utan det var titeln på första avsnittet i den anime-serie som Bandai skulle göra baserat på Skymningshem: Andra Imperiet.BroderFluff;n18195 said:Stealing the Perfection of Ten Thousand Things
Avsnittet var tänkt att samla ihop huvudpersonerna; en iynisisk tjuv, en tempeltjänarinna på pilgrimsfärd, en cacaoisk smugglare, en mecha-pilot och en mystiker. Ståryn börjar med ett inbrott och konststöld, men då tjuven är iynisin och tokbra på kung fu så hade lokala ordningsmakten inte en chans, så tempeltjänarinnan och mystikern jagade efter tjuven. Tjuven var ju dock i maskopi med mecha-piloten och smugglaren och ett-tu-tre, mitt under den coola fajten i lastrummet precis före reklamavbrottet, så dånar smugglarens rymdskepp iväg med allihopa ut i rymden.
Det innebär förstås att hela gruppen anklagas för att vara i maskopi, och de jagas därmed av rättvisan genom ett asteroidbälte innan de hamnar mitt i vägen för en tikanarisk rymdflotta. Stort rymdkrig utbryter när polisflottan pangar på för fullt och den iynisiska tjuven lyckas övertyga den tikanariska rymdflottan (som också är iynisin) att hon är hemlig agent och håller på att fly eftersom hennes täckståry har avslöjats, och den tikanariska rymdflottan öppnar förstås eld tillbaka. Smugglarskeppet undviker att mosas mellan två rymdflottor och slinker igenom en portal med stöldgods, mystiker och tempeltjänarinna och hamnar i ett smugglarnäste i Brae Fild, där mystikern och tempeltjänarinnan upptäcker att de också är efterlysta och inte har något annat val än att stanna ombord.
Mystikern var den ende manlige huvudpersonen, och han var typ lika gammal som de övriga personerna ihop och alla kallade honom bara för "farfar". Titeln var en japansk ordlek som bland annat lekte med siffersystemen i japanska, men jag kan för allt i världen inte minnas hur den skulle utläsas.
Det blev inget av serien, eftersom det var ett aprilskämt.