Det är faktiskt hela 4 kampanjer som jag helst vill lyfta fram.
4. Rolemaster 1986-1990. Nästan varje helg 8-10 timmar.
Vi var unga och röjde rejält i Middle Earth. Min och Lasses karaktärer blev ruskigt mäktiga. Vi blev en kraft att räkna med i världen och Häxmästaren avrättade oss till slut. Då hade vi dödat balrogen, 4 av nazgulerna mm (vet inte om jag idag som spelledare hade tillåtit detta)
3. Jag spelleder en warhammer kampanj "Enemy within" med otaliga sidospår 1998-. Ruskigt kul med 2 nybörjare och en medelålder på oss nördar runt 32. Denna kampanj är ej avslutad, väntar på "Empire in chaos" modulen. Under kampanjen har en karaktär blivit utsedd av en kyrka som deras guds champion på jorden. De har besökt dödsriket, pissat i pentagram, raserat ett slott och en stad mm.
2. En Twilight: 2000 kampanj 1987-1991. Alla moduler om Polen vävdes ihop till en gigantisk kampanj med Krakow i centrum. Spelarna tog med tiden över en bar och drev den under 2 år innan KGB sprängde den under en NATO reunion kväll. Jag besökte Krakow nu i våras och det var en konstig känsla, jag fick ständiga deja-vu känslor.
1. Monsterkampanjen som jag valt att kalla den av 2 anledningar. Först pga karaktärerna: en hobnekromantiker, en halvrese, en minotaur, en karkion, en vargman var med under större delen av kampanjen. (några vanliga karaktärer fanns dock), sedan pga dess omfång: 1987-1992 och första 3 delarna av Svavelvinter + hela Dragonlance + Barbia och Torshem vävdes ihop.