Re: Cappadocius & Lang Shan
Ashur/Cappadocius är favoriten. Helt underbart småpatetisk, urgammal och absurt jävla knäpp i huvudet. Diablisera Gud...vilken jävla idé.
Japheth och Lazarus är också aptuffa, men som Cappadocian-drägglare är jag väl inte direkt partisk i frågan. Att se Lazarus kötta Giovanni-fjant i klannovellen går dock inte av för hackor...jävligt skönt. Och Japheth....ja, det finns nog ingen hårdare och skummare liten Kapuchinermunk i World of Darkness. ;-)
Men om vi bortser från Cappadocian-methuselahs, som jag är snuskigt förtjust i, så finns det ju ett par andra officiella SLP:er som blivit favoriter:
Arnulf, Bestial Force of Nature (Transylvania By Night) - Jag vettifaen, men tanken på en skithård got-gangrel som vill utplåna den västeuropeiska civilisationen är bara så förbaskat tilltalande
Gan Shou (WoD Hongkong) - En RIKIGT gemen Kuei-jin, som polar med kumon Qian Shi, som är ännu ondare. Båda två sysselsätter sig med fullständigt avskyvärda aktiviteter, och gillar det. Sköna grabbar.
Goratrix (Diverse moduler) - Ja, NÅGON skall ju vara en nagel i ögat på Tremere, och att denne 'någon' dessutom är rätt tuffig gör ju inte saken sämre
Lambach Rutven (Children of the Inquisition, med flera) - Han är bara oemotståndlig. Att Tzimisce är patetiska är väl inge nyhet, men Lambach tar det till nya höjder, och det blir väl inte bättre av att han är riktigt gammal. Men hans rädsla är kanske befogad - han har stirrat The Eldest i vitögat, och vill INTE göra det igen.
Lang Shan (WoD Hongkong) - Min favorit, utöver Cappadocius. En tragisk kvinnlig piratkapten, som blev tillfångatagen och hängd och återuppstod som Kuei-jin, medan hennes älskare, Da Nan, blev en Wraith som hemsöker sydkinesiska havet. Hon slavar för Gan Shou och transporterar något motvilligt hans olyckliga offer till diverse hamnar i Kina, allt medan hennes älskare försöker kontakta henne så gott han kan. En tragisk och fascinerande historia, och två intressanta slp:er.
The Little Tailor of Prague (Clan novel: Tzimisce) - En Tzimisce som faktiskt inte är särskilt patetisk, utan bara sjuk i huvudet. Myspysig kille. Urgammal och förbenat ökänd verkar han dessutom vara, vår lille warghoul-byggare.
Hao-Ra, the Backward Face (Mummy - The Ressurrection) - Ingen Vampire-slp, men han bara måste få vara med ändå, då han ihop med resten av Banemumierna tillhör de coolaste och mest absurda SLP:er WW givit ifrån sig.
- Ymir, som dock tenderar att föredra de SLP:er han själv eller hans spelledare skapat