1. Människor - alla kategorier (för deras fleixibilitet)
2. Scheir-Kaither (konstigt?)
3. Karkion (mystiska enstöringar - föredrar dem helt klart framför alverna)
Faktum är att det finns ganska måpnga intressanta raser när man kollar igenom böckerna närmare (onaquier är ytterligare ett folkslag som fascinerar mig). Men folk tenderar just att tänka på människor, alver, dvärgar och ankor i första hand... /images/icons/frown.gif
Sant. Borde gräva fram mina gamla monsterböcker nån gång och kika lite. Den första Monsterboken var lätt det bästa köp jag gjorde vad gäller DoD, Expert undantaget.
Nackdelen med alver är att de är så fruktansvärt stroppiga och tror att de kan & vet allt. Sånt gillas inte. Ankor är iallfall coola.
Dvärgar rockar FETT !!!!
[colorurple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
Jo, det enda alverna inte tycks hålla reda på är att människor i regel inte lever i tusen år, och att de faktiskt måste förklara vilka viktiga historiska händelser som utspelade sig under deras ungdom. Fast egentligen bara låtsas de som om de inte tänkte på det för att människor ska känna sig otillräckliga
Oftast bestämmer jag vad för yrke jag vill spela först och sen ras så nån favoritras har jag inte direkt.
Mina favoritraser bör väll vara:
Magiren från monsterboxen - Som jag anser blir en perfekt magiker, dels pga av den fantastiskt höga psyket.
Anka - Som är ganska rolig att spela som nån slags tjuv.
Halvorch - Känns lite som vidstige i Tolkiens värld, kanske pga bilden. Passar som utbygdsjägare eller krigare.
Högman - Passar som riddare eller barbar, dock känns smidigheten lite handikappande.
Alver tycker jag däremot är lite tråkiga, kan tänka att vi hamna på fel kant från början. Plus att de början som unga med väldigt lite erfarenhetspoäng och det gillar jag inte.
Karkioner trivs jag bättre med men samma sak här om man följer reglerna till punkt och pricka. UNGA!
(Och reglerna bör man väll följa i dessa två fallen annars blir ju raserna helt "outstanding" iaf med boken Alver)
Jaja, alver är JÄTTEcoola för dom lever jättelänge och sen är de mystiska etc, etc... Men kan vi som människor verkligen sätta oss in i hur en sådan varelse (alven) ser på omvärlden? Vad är viktigt för en alv? Jag har sett alldeles för många människor i alv- och dvärghamn i mitt SL:ande. (Skogsalven Lothalion vill dräpa monstret eftersom det ryktas om skatter i dess lya (???!!!) Dvärgen Borin grips av plötsligt medlidande för den stackars halvorchen och upptar denne i sitt följe)
Min erfarenhet säger mig att de mest trovärdiga (och därför roligaste) karaktärerna är människor...
När jag tittar i monsterboken får jag känslan av att de som skapat alstret glömde bort att de fått i uppdrag att skriva en monsterbok men kom på det igen fyra dagar innan deadline.
Första boken är väl OK (till 60% i a f) men tvåan är ju nästan i klass med Mutant...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.