Nekromanti Favorit RP?

Attack Nisse

Veteran
Tycker du det där är sjukt? Spendera en spelomgång tillsammans med vår spelgrupp (när aron, fredrik, joel och jag är närvarande).

Det brukar kanske inte vara så mycket småbarn dock, men det är bara för att ingen av oss vill erkänna våran böjelse för sådant.

Aron är nått slags geni när de gäller spontan tortyr.

Demolas

Veteran
Nästan, pyar använder i vanligaste fall människo vapen men min stigfinnaralv har en fader som är thism och en mor som är pyar. Och Carwelanen fick han av sin far.

Demolas

Veteran
Nästan, pyar använder i vanligaste fall människo vapen men min stigfinnaralv har en fader som är thism och en mor som är pyar. Men fader kom gick från år till år så hans mamma bestämde att han skulle tillhöra pyar.Och därmed fick Carwelanen han av sin far.

Demolas

Veteran
Nästan, pyar använder i vanligaste fall människo vapen men min stigfinnaralv har en fader som är thism och en mor som är pyar. Men fader kom gick från år till år så hans mamma bestämde att han skulle tillhöra pyar. Men han fick Carwelanen av sin far.

Khobo

Veteran
Spel och mjölk

Nej det är en bra spelledare, men den gången låg han under påtryckningar från sin äldre bror (orchen)... /images/icons/crazy.gif
Men det var ett par år sedan, så jag tvivlar på att han skulle ge efter igen.

Det kanske verkade som jag tog hårt på de stackars rollpersonernas bortgångar, men jag kan inte påstå att jag lider. Det var ju kul så länge det varade, så varför klaga? Jag gnäller inte på någon av spelarna, för det skulle ju inte hjälpa någon. Det är ju, precis som du sa, bara ett spel.

Mattias, som aldrig gråtit över spilld mjölk

Tyr

Hero
Hmmm...det väger mellan Rughelm Drakdräparen (D&D 3:rd edition) och Nicholas Mason (Call of Cthulhu).

Rughelm började sin äventyrsbana med epitetet Skallkrossaren, men han tyckte sig förtjäna namnet Drakdräparen efter att han ensam lyckades dräpta en drake. Hans 3 vänner var inte till mycket hjälp, utan de låg samtliga sönderbrända och det föll på Rughelms lott att släpa med dom till närmsta präst med resurrection. Rugelm är den enda av D&D-rollpersonerna i vår grupp som aldrig har dött, trots att han har varit med i mängder av äventyr och uppnått lvl 20 (resten av rollpersonerna har dött i snitt 2 ggr var). Han har styrka 30 med sitt styrkebälte och har 231 hp, Conan Barbaren släng dig i väggen /images/icons/laugh.gif

Nicholas Mason har inte samma erfarenhet av det ockulta som resten av rollpersonerna i min grupp har pga att jag först var spelledare till detta utmärkta rollspel. Å andra sidan så är det bara två ursprungsrollpersoner förutom min rollperson som är kvar i livet och den ena av dom är permanent galen...Men Nicholas började äventyrandet som en reporter som skulle skriva en artikel om ett par galna spökjägare (de övriga rollpersonerna). Han följde med dom till ett ett hemsökt hus som mycket riktigt var hemsökt! Nicholas världsuppfattning rämnade och han tappade kontakt med verkligheten. Han sade upp sig ifrån sitt jobb och ägnade mer och mer tid åt det övernaturliga. Men Nicholas var inte riktigt klippt och skuren till att vara investigator (SAN 45) så hans mentala hälsa rasade. Efter en riktigt traumatisk upplevelse så blev han för en tid behandlad på sjukhus med morfin för att han skulle lugna ner sig. Tyvärr så blev Nicholas hårt beroende av detta ämne, och han har haft svårt att sluta missbruka morfinet. Nicholas har varit farligt nära permanent insanity flera gånger, men efter förra äventyret så klättrade han upp till hela 18 sanity points /images/icons/laugh.gif

Jag skulle kunna skriva i dagar om de äventyr dessa båda herrar har varit med, men jag nöjer mig med detta /images/icons/smile.gif

Attack Bosse

Veteran
Egentligen är det en stor halvorch med hillebard till drakar och demoner, som egentligen är fin i kanten.

Till EON är det en bågskytt från Sung, som är avslappnande ondskefull. Hans pilar finner ofta vägen till motståndarnas hals, inte minst på stadsvakter. Hans ondaste dåd var att äta en missla.

Vaun Vuriche

Warrior
Jaja, klaga på bara! Akta så att han inte blir av med andra ögat också du. Men å andra sidan, kunde jag nu återuppliva Fredriks rollperson med en "Ungdomens Källa" så kan ett öga eller åtminstone de negativa effekterna av ett saknat öga nog ordnas...

Vi får se .

Benax_UBBT

Veteran
Powermind och Benax

I vår spelgrupp är det främst två rollpersoner som har lämnat legender efter sig (dock inte till Eon):Nummer 1: Benax, halvlängdsman-animist till DoD - 91. Inte så tematiskt kanske, men satan vad jobbig han var. Som besvärjelser hade han bland annat Tjänande Best och Kropp av växter. STO 3, red omkring på en albatross (allt enligt reglerna...). Oklart vad som hände med honom, men jag tror han lever fortfarande. Som tur är spelar vi Eon för tillfället....Nummer 2: Powermind, otroligt arrogant och högdragen urgammal Dim- eller Högalv (kommer inte ihåg) skapad till Chronopia, ganska direkt efter att det hade kommit. Den nya regeln om att man fick köpa upp till grundegenskapen i färdigheter tillät honom att ha 29 i besvärjelsen (baserad på PSY) Energistråle. /Benax

volador

Veteran
Hur menar du?

Av de jag spelat själv eller bara i allmänhet?

Måste nog säga en Mûhadinsk lönnmördare vid namn Scenji vars identitet och sysselsättning jag lyckades hålla hemlig för en viss alv