Nekromanti Favorit vapen?

Bjorn

Hero
Altså kör man med systemet "slå nio värden och placera ut valfritt på de nio grundegenskaperna" (vilket jag tror en hel del spelgrupper gör) så är det ju inte så osanolikt att få nå't värde på 16 eller mer. Vill man då vara en biffo-krigare så sätter man ju givetvis sitt högsta på styrka.

/Bjorn
Som iofs själv föredrar "snabba" krigare.

Bjorn

Hero
Tja min karaktär Ezrahim's magiska slagsvärd "Blodsklyvaren" är en klar favorit. Annars så är både stridssvärd och slagsvärd (om man har sty>=14 så man kan ha det enhandat) bra alternativ då de gör bra skada både med hugg och stick och dessutom funkar tillsamans med sköld.

En annan favorit för tillfällen då full soldatmundering inte är speciellt lämpligt är Björnklorna, liten vikt, lätt att dölja men gör ändå hyffsad skada.

Vad gäller avståndsvappen så slår ju ett tungt armborst ofta världen med häpnad, speciellt om man skjuter folk i halsen hela tiden.

Sen är ju sköld (som väl iofs inte riktigt är ett vapen) en essetiel del av varje erfaren krigares utstyrsel.

/Bjorn

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Beror på vilken typ av spelare jag spelar. En lite mer oseriös figur får gärna använda en dubbelyxa eller stridsyxa. (typ lite skumraskfigur - rånare eller annat)
En seriös riddare (icke Zoriankämpe då) har gärna ett slagsvärd eller stridssvärd plus lans.
En Zorianriddare - Wyhai och vi är tillbaka vi yxorna.

Yxor har en förmåga att se lite grymma ut, jag vet inte om det är för att de ser lite "uppnosiga ut", men svärd är onekligen elegangtare...... hmmmm

Avståndsvapen. HORNBÅGE alla kategorier.... åtminstonde om man är människa

Lady Silver Wolf

Mr spelledare

Veteran
Yxor är alldrig fel. Ger ett respektingivande utseende, dessutom är de bra att slå in dörrar med, kan vara användbart. Stavar är också ett av mina favorit vapen, ser ganska oskyldiga ut men är dödligt snabba och farliga att använde har en si på 4/5.

MVH "Gud"

Vindhand

Myrmidon
Kusari-gama

En hacka + en tyngd i änden av en lång kedja. Det ser coolt ut, tillåter ricktigt mysiga tekniker och det är dessutom litet exotiskt :)

Krille

Super Moderator
Icke-mundanska vapen

"En hacka + en tyngd i änden av en lång kedja. Det ser coolt ut, tillåter ricktigt mysiga tekniker och det är dessutom litet exotiskt :)"

Talar vi icke-mundanska vapen så kommer jag alltid att vara svag för k-pist m/45B. Den är enkel att handha och tål allt. Visst, precisionen är inget vidare, men det behövs inte på de stridsavstånd som den är gjord för.

Och ljusvärjor är ju jefligt coola...

...kort sagt, håll dig till ämnet! /images/icons/wink.gif

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Vindhand

Myrmidon
ursäkta :)

Talar vi icke-mundanska vapen så kommer jag alltid att vara svag för k-pist m/45B. Den är enkel att handha och tål allt. Visst, precisionen är inget vidare, men det behövs inte på de stridsavstånd som den är gjord för.

Precisionen duger. man kan pricka ett huvud på 100meter, det räcker bra...

...kort sagt, håll dig till ämnet!
sorry :)

hatten

Swashbuckler
Re: Krille tänk på

/images/icons/tongue.gif/images/icons/crazy.gif mindre seriös /images/icons/crazy.gif/images/icons/laugh.gif
Om spelledaren säger att alla Learam dricker Whiskybar så gör dom det
OM SL säger att Alla dvärgar kör omkring i Harklim Dawzin motorcycklar och bär på järnrör gör troligen Dvärgarna det.
Om Sl säger att Alla Misslor använder sig av K-pist m/45B när de slåss så gör troligen Misslorna det..
Samt att ett vanligt namn bland misslor borde vara T100 eller Ramboda eller Terminerande gullefjun.

/images/icons/wink.gif
<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hatten on 2000-06-21 13:57.</EM></FONT></P>

Bjorn

Hero
Re: Icke-mundanska vapen (OT)

För att fortsätta med icke mundanska vapen så rockar ju 10Mtons freefall Nukes rätt så fett!

Nukes, nukes, nukes... Got to love'em

/Bjorn

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Re: Krille tänk på

Om spelledaren säger något av det där så suger han/hon.

/P|uT0NiUm, life sucks - give up.

streetcrab

Veteran
Håller med. Alla spelar ändå för att ha kul, vill man spela en krigare så blir man ju mäkta besviken om man slår 4 i styrka. Friheten att ändra(med SL:s samtycke naturligtvis) är A och O i rollspel, och det är just det som gör det så förbannat kul.

//Streetcrab

WolmerX

Warrior
Helst så skulle jag vilja köra obeväpnad (om jag nu skulle spela, spelledar mest), något som är ballt är en sådan där kampsportsstridskonst typ "Sungs lära" eller liknande.

Det är en lite skön känsla att ge beväpnade snubbar på nöten när man själv är tomhänt.

Sir Foilan

Hero
Yxor i alla dess slag!

Fast en välriktad knytnäve är bra coolt dä mä.

/Sir Foilan - Back in affärer (443 nya....ahhhhh) /images/icons/crazy.gif

"A dark seed of evil is grown"

Sir Foilan

Hero
Sluta särskriva!

Som ngn annan sa på ngt annat forum en annan gång.

/Sir Foilan - jag tror, jag tror på sommaren....inte!

"A dark seed of evil is grown"

WHaLe

Hero
Själv föredrar jag d&d:s BP system..
Det är ganska smidigigt att föra över det till EON.
SL väljer ett medelvärde för attributerna.
Titta i D&D tabellen för att se hur många BP värdet kostar.
Multiplicera BP kostnaden med 9..
Spendera som i D&D
Lägg till modifikation för ras.

Eventuellt kan man slå värden.
Se vad varje värde kostar i BP.
Lägga i hop alla BP värden.
Spendera fritt..
Nackdelen är att det lönar sig mer att slå 18 och 4 än 15 och 15...

WHaLe

Diamonder

Veteran
Enligt min mening så skall det vara stridsslagan. har man en stark rp så får man ryp 5t6+2 i kross.om inte rpn skulle ha 21,22,23 osv i fv på kedjevapen då skulle man kunna komma upp i en bra summa!=)

Tearlach

Warrior
en carwelan

om det är ricktigt alvar typ krig så har jag en carwelan i höger hand och en chnneach i ett bakvänt grepp i vänster handen

vi har även en kragg i gruppen som genom en kombination av smicker och pengar har införskaffat ett rhogan smitt kraggsvärd som han gör massor av skada med
för övrigt så gillar jag att kasta en vässa med +ob3t6 på kraggsvärdet

Carolus

Veteran
Carwelan, alla gånger Carwelan. Snyggt, förhållandevis lätt och dessutom icke att förglömma, bra.
OK, jag har lite samurai-komplex...:)

Melius frangi quam flecti