Nekromanti Favoritcitat

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
"Is", "is." "is" — the idiocy of the word haunts me. If it were abolished, human thought might begin to make sense. I don't know what anything "is"; I only know how it seems to me at this moment.

-Robert Anton Wilson

Politics, in a sense, has always been a con game.
The American voter, insisting upon his belief in a higher order, clings to his religion, which promises another, betterlife; and defends passionately the illusion that the men he chooses to lead him are of finer nature than he.

- Joe McGinniss, The Selling of the President

All conditioning aims at that: making people like their inescapable social destiny.

- Aldous Huxley, Brave New World

Lindenius

Swashbuckler
Mitt favoritcitat är alltid:

"There are no stupid questions, just stupid people!" - Mr Garrison (South Park)

//erik. byter signatur

walium

Ganska töntig, faktiskt
"I'm just a humble mother fucker with a big-ass dick."

- Det. Bunk Moreland

Storuggla

Champion
""I'm just a humble mother fucker with a big-ass dick."

- Det. Bunk Moreland"

Bunk är en evig källa till inspiration för yngre generationer.
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yZyTRiHT8IA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/yZyTRiHT8IA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/7EeFa8QOq_Y"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/7EeFa8QOq_Y" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Han förtjänar en spinoff-serie, bara han. The Wire. Bästa jävla tvserien någonsin.

Storuggla, den spöar lost in space iaf

Botulf

Hero
"Jag vet allt.... och det jag inte vet hittar jag på"
-En gammal bekant

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Krille said:
"Krig är politik med andra och mer våldsamma medel."
- Carl von Clausewitz
Jag hatar det där citatet, just därför att folk använder det ofta och fel. Just de orden är de som fastnar (för att de står först i boken, typ, och för att folk inte orkar läsa längre än så) och används i tid och otid när folk försöker framstå som krigsintellektuella.

Att Clausewitz dessutom jobbade friskt med teser och antiteser har man inte brytt sig om att lära sig, och att han i slutändan menade att: "Krig inte alls är (enbart) politik med andra och mer våldsamma medel.". Det är troligtvis hans antites, inte ett påstående.

Lite kul i sammanhanget är att just den här diskussionen dyker upp i Rött Hav (heter den väl? Ubåtsfilmen ni vet) där Gene Hackman spelar en väldigt amerikansk ubåtskapten som slänger sig med Clausewitzcitat utan att förstå innebörden i dem.

johoohno

Warrior
Själv tycker jag om att leka med redan kända citat och sentenser:

a) Ett gott skratt förlänger livet och allt liv är lidande.

b) Den som väntar på nåt gott väntar ofta förgäves
och när man väl kakan fått är det tårtan som kräves.

Somliga säger att jag är pessimistisk, jag önskar de hade rätt.

Det där fick mig att tänka på den där pubägaren i Boondock saints som aldrig kan sätta talesätten rätt:

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/d46hgS4CVi4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/d46hgS4CVi4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

"You know what they say, people in Glasshouses sink their ships!"

!Paxen

Swashbuckler
Har två favoriter just nu

Du kan inte uppfinna hjulet och sen säga att ingen får använda det.
-Jason Diakité, ang fildelning

Jag blandar in ord i meningar
- En av mina goda vänner, ang att han har svårt att prata ibland

Återkommer med fler när jag väl kommer ihåg dom.

Fienden

Hero
"Dålig kritik av mina filmer rinner av min rygg som en anka." -Samuel Goldwyn

"Jag tror att historikerna kommer att komma ihåg mig inte för vad jag gjorde för Tyskland, utan vad jag gjorde för konsten." -Adolf Hitler

"Alla dessa svarta människor förstör min demokrati!" -Ian Smith, Rhodesias premiärminister
"Vi har de gladaste afrikanerna i världen!" -Ian Smith (ORLY?)

"Man kan se mycket bara genom att observera." -Yogi Berra
"Tack för att ni gjorde den här dagen nödvändig!" -Yogi Berra

"För guds skull, låt mig dö i fred!" -Voltaire

Några sköna saker.

!Paxen

Swashbuckler
Nalle Puh citat (som jag kom ihåg allihop!)

När du tittar på dina två tassar vet du, att när du har bestämt dig för vilken som är höger, kan du vara säker på att den andra är vänster.

Om du försöker ignorera en knackning på din dörr, skrik då inte "Nej!" när någon frågar: "Är det någon hemma?"

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.

Gardener

Champion
Det är ju svårt att ha bättre citat än från Puh, men jag har alltid gillat en del citat från Benjamin Disraeli (några som Mark Twain senare populariserat):

"How much easier it is to be critical than to be correct."

"I never deny. I never contradict. I sometimes forget."

"Nine-tenths of the existing books are nonsense and the clever books are the refutation of that nonsense."

"Plagiarists, at least, have the merit of preservation."

"The fool wonders, the wise man asks."

"The secret of success is to be ready when your opportunity comes."

"Lies, damned lies, and statistics"

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras. =)

!Paxen

Swashbuckler
Apropå Mark Twain så har jag ett citat i huvet från en av hans böcker (kommer ej ihåg vilken):
"Missisippifloden är så tjock att man måste dryga ut den med vatten, sen måste man använda en gaffel för att dricka den ändå"

Jehorius

Veteran
Jag har faktiskt ingen aning om vart jag har hört eller läst detta, men jag älskar det.

'In order to achieve, you have to sacrifice'

Poseur

Swashbuckler
Blev ju ändå en hel del citat i den här tråden. Tackar för allas citat, är riktigt kul att läsa.

Och som jag sa så ändras ju mitt favorit citat beroende på hur jag känner mig och vilka jag minns.

Så den här veckan är mitt favoritcitat:
"Im sure you just want to enter my body. Which is not love" - Peter Murphy