Nekromanti Favoritglass + fillesåfisk djupsinnighet

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Glass....

... i stora lass.

Men alltså finns det någon möjlighet att begränsa mängden glass till en sort?

Nåja, det finns en favorit som gärna kommer igen:

Gräddig Vaniljglass

Och det är enkelt, för att jag i min djupare inkarnation är en galen kökspatriot. Jag erkänner, jag när ett sjukligt behov av att leka med smaker och just det enkla i vaniljglassen lämnar utrymme att mixa den till milkshake, äta tillsammans med pajer och jordgubbar , hemgjord kolasås osv. Den är helt enkelt enmiljonochen möjligheternas glass, därför passar den så många...

Hjalle

Swashbuckler
1 - Lyxvalnötsglass med chokladgegga.
2 - Det är så jääääävla gott!

...Alternatv...

1 - Päronsplit.
2 - Kallt och läskande kombinerat med en underbart gräddig smak från glassen, och den kulinariska orgasm som uppstår vid sammansmältningen mellan kylslagen päronis och kall grädglass.

-Hjalle, gillar glass.

Foggmock

Myrmidon
Tur vi är på OT-forumet...

...för jag bara måste berätta att jag hatar den låten också. Inte för att den är för poppig och klämkäck eller bara hjärndöd, utan för att...

Varje morgon under vår fältvane/skjutvecka på Kosta skjutfält stod vi still på parkeringen vid lägret i våra minibussar (vi tältade en bit bort) och bokstavligen tomgångskörde upp litervis bensin (en gång stod vi där 2.5 timmar) medans våra befäl pysslade med nått administrativt eller nåt, jag vet inte. De kom alltid tillbaka med en massa papper och nycklar och tillstånd och skit.

Hursomhelst. Eftersom vi bara lyssnade på skvalpopradio har den där låten fått namnet "Kosta-låten" tillsammans med Boulevard of broken dreams. Varje gång jag hör nån av dem blir det genast 20 grader kallt och en meter snö. Låtarna hade jag dessutom på hjärnan hela jävla soldatprovet(som var ett ganska milt ett vår tropp tog sig igenom på elva timmar). Saken blev inte bättre av att vi dagen efter fick höra att Vitulv och hans käcka gossar hade sprungit sträckan vi gått. Som UPPVÄRMNING.

Min fabbizglass är för övrigt Texas Pecan från GB. Jag äter inte så mycket olika lyxglass, och den finns alltid hos mitt kineslivs.

Jarl

Hero
Re: Lyxglass

Du kan kolla in den svenska motsvarigheten också: "Lejonet & Björnen". Inte riktigt lika dyra (vet inte riktigt hur kvalitén är i jämförelse). Deras kanel och äppel-glass är dock rejält god, en smakchock nära på jämfört med "vanlig" glass :gremsmile:

Nightowl

Champion
Kommentarer

Jag ar pa daligt humor idag sa detta ar ett sur-inlagg:

Haagen-Dazz ar inte god. Det ar en monstruost acklig glass och om ni TRODDE den var god nar ni at den ar ni suckers som lurade er sjalva eftersom den va dyr och ni inte ville erkanna, era losers, att ni kopt en skitdalig slemglass.

Erik, sa ar det for mig och jag har alltid ratt

Dewil

Skrivbordsgeneral
Sandwichen kommer från nöjesfältet Playland-by-the-sea i San Francisco.

Eftersom nöjesfältet slog igen i början av 1970-talet har jag svårt att tänka mig att original-Sandwich går att få tag på någonstans...

Dewil

Staffan

Myrmidon
Jag är ganska förtjust i en glass som saluförs lokalt här som kallas "Himmelsk röra." Jag har för mig att den är en smörkolaglass, men hur som helst så är den attans god.

Jag kan tyvärr inte äta ungefär 50% av glassortimentet, då jag är allergisk mot nötter, men den Himmelska Röran kan jag smäcka i mig.