Nekromanti Favoritutrustning?

Ymir

Liten kantbaron
Re: Léaramflicka+ halsboja med kedja

Äh, de får inte tag i mig i hjärtat av Jargien. Man är ju trots allt bara en oskyldig Daak-predent som behövde ett "sällskapsdjur"... :)

- Ymir, vill fortfarande ha sin lilla léaramflicka i koppel

Krille

Super Moderator
Båda har fel

Alari-alver föredrar en mer seg och hårig ponny som står ut med Alarinns klimat och hanterar den jobbiga terrängen. Tomon är på tok för bräckliga.

Dessutom handlar inte ridandet om avsaknad av manlighet. Det är status att rida och det är bara fattiga bönder som går. I vilket fall som helst, när det gäller att släpa på tunga saker så gäller ordspråket "sorry, kusen, hellre du än jag."

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Lycan

Hero
Re: Båda har fel

Vad har logik med det hela att göra?
Riktiga män går eller kör permobil!

Ymir

Liten kantbaron
Permobil (OT)

Permobil....faen, jag vill ha en sådan. Jag börjar nästan överväga att sno den av han killen på Stippes, alltså...

- Ymir, vill cruisa runt i permobil

WHaLe

Hero
Re: Båda har fel

Bra då vet jag det..
Det står dock i Monster och varelser att Tomon Alari har 2 mer i tål och rör
än Tomon Sunariye..

WHaLe - Som nog ska byta till något rejälare..

Johan K

Gammal & dryg

Låter inte det välldig knöligt att ha en med sig ?

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>

Lycan

Hero

Jo du har rätt... Lite svårt att släpa omkring på.
Stannar man på ett ställe är léaramflickan perfa.
Men reser man mycket kanske man skulle satsa på en gullig liten misslejänta istället...

Ymir

Liten kantbaron

Knöligt? Nädå, hon lär ändå inte väga mer än en 45-55 kg. Inga problem alls, så länge man tar i med hårdhandskarna. Hennes patetiska kämpande lär ju dessutom erbjuda underhållning på vägen, vilket mer än väl kompenserar för knöligheten, inte sant?

- Ymir, vill verkligen ha en egen liten léaramflicka

Ymir

Liten kantbaron

Nej, missleflickor är alldeles för gulliga och patetiska. Ingen tåga, ingen kämparglöd att trycka ned. Nej, Léaramflickor skall det vara.

- Ymir, har svårt att släppa den här diskussionen...

WHaLe

Hero
FY!!!! (OT)

NEEEEEEEEJ ännu en som fastnat i Microsfts klor...

WHaLe - Som inte kunde låta bli

Bjorn

Hero

Ytteliggare ett bevis på att Jargier och då framför allt DaaaaaaaaaaK kultister är "genetiskt onda" (TM)

Nej vänta du bara tills vi åter befriar proviserna väster om bergen och återinförlivar dem med storAsharien, då kommer det inte vara kul att vara Daakpack!!!

/Bjorn

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Instämmer

*föreställer sig* Ett gäng med galna halvidioter till äventyrare, ute i busken som ska slå nattläger. Den ene efter den andre rullar in sig i sina filtar - dagen är varm men natten är kall. En ensam kille står kvar och tittar längtansfullt på dolmarna. Han inser att han inte har någon gosig filt... Han fryser och blir stående på vakt hela natten. De andra sussar sött och han huttrar....

Lady Silver Wolf

G

Guest

Guest
Svarta Draken!

Om det finns något som är värt att släpa med sig så är det ju helt klart en tunna av allas vår favorit dryck svarta draken… I kallare klimat motverkar en sejdel svarta draken förfrysnings skador och ifall det blir riktigt kallt kan man fortfarande dricka det då det fryser till is vid mycket lägre temperaturer än vatten! Till sjös är det bra att supa alla dvärgar ombord fulla som f~n så de slipper sjöfärden, blir man anfallen av pirater har man en monotovcocktail till hands och man kan dricka det ifall man får slut på vatten. I tropiska klimat kan det vara bra att ha för att bota tropiska sjukdomar man kan även dricka det med fördel då tropiskt vatten kan innehålla parasiter och annan skit. I städer kan det vara bra att ha som övertalnings medel, man ger helt enkelt en sejdel som till 50% består av öl och 50% svarta draken, efter vakten har fått i sig det lär han inte bry sig så mycket om vad man gör... man kan även ha nytta av det som monotovcocktail (OBS! Får EJ användas i städer med bara trähus!) och så kan man ju dricka det! jag menar ni dricker väl inte direkt från brunnen i staden!? den brun som alla spottar, urinerar och spyr i... I höga berg kan det vara bra att ha eftersom berg har en tendens att bli väldigt kalla gäller även punkterna på kallt klimat men man kan även ta sig en liten slurk för att bli av med höjdrädsla, och man lär ju inte märka av någon yrsel p.g.a. för dåligt tryck, iofs blir man ju yr ändå, men... Så varför dricka vatten, öl eller vin?

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"

P.s. Svarta draken blandas med fördel ut med kaffe från consaber dagen efter man hällt i sig tunnan med svarta draken D.s.

Lycan

Hero
Re: Svarta Draken!

1. Hade inte ren sprit varit bättre?
2. Heter det inte molotovcocktail?
3. Glöm för allt i världen inte att man kan injicera alkohol!

G

Guest

Guest
Re: Svarta Draken!

1. Svarta draken är så rent man kan få det... (C:
2. fö'låt
3. Injicera Svarta draken?! man kan ju död! men.. va'fö inte..
På tal om sak... Svarta draken blandas med fördel ut med opium...

Mvh Ezzy -"Praeterea censeo Carthaginem esse delendam"