Nekromanti Favoritvapen- skriv ditt/dina favorit vapen

Lovykar

Veteran
Hmm... jag måste ju säga att jag är mycket för kast- och avståndsvapen, typiskt sett armborst och kastyxor. Sen är ju blåsrör roliga - även om de ytterst sällan används (och kanske inte ens finns, har inte orkat läsa :gremsmile: ) så ÄR det ju lite status att blåsa en liten pil på en STOOR motståndare och se när han faller ihop och dör på tre minuter av giftet... *SADISM* :gremsmile:

Annars är det nog mest krossvapen, typ stridshammare och klubbor och sånt. Mest den förstnämnda, har en ny rollperson (som SL, ja..?) som är Drezindvärg (hydro/pyromantiker - ELD! och vatten...) som har en sån.

Det kommer bli intressant, speciellt med Diodactus heta metall förstärkt till tre eller fyra filament sådär... Men det är typ det jag gillar mest, som ovanliga eller extra coola vapen som inte är så vanliga men minst lika användbara. Således allt utom svärd... :gremlaugh:

G

Guest

Guest
Skräcken som får folk att medvetet gå in i en fälla för att inte göra det skulle (enligt de rädda) vara så mycket värre.

kanda-panda

Veteran
Hmm...olika varianter av svärd så länge man inte gör/spelar en dvärg/tirak..då blir det yxor.
Det enligt mej coolaste vapnet är ett Sagitaursvärd!

nordan

Swordsman
Favoritvapen

Designmässigt så gillar jag de alviska vapnen (främst ishani, carwelan och cinneach, inte lyfali) samt thalaskiskt hederssvärd bäst.

På yxfronten så slår designen på skäggyxa, trukhyxa(som iofs är lite väl stor) samt tirakkrok det mesta. Jag tycker att dubbelyxor känns onödigt tunga i strid, två eggar? Däremot är den designen väldigt tuff för kastyxa.

Vad gäller hammare så är det bara krell-zar som tilltalar mig, de andra ser för verktygsaktiga ut. Även om det är ett budgetvapen och måste dimensioneras på ett visst sätt för sin användbarhet så gillar jag fantasystilen med stora, kraftiga huvuden och metallskaft bättre.

Förutom detta så skulle jag nog nominera Lunzhilt(?) till spelets tuffaste vapen. Det beror dock mycket på att jag blandat in vapnet i en kampanj där det spelat en mycket imponerande roll i händerna på en mycket gammal och trogen marnakh-karaktär (spelats i ca 3 år). (Där imagedelen haft mycket större betydelse än skador osv)