Nekromanti Favvo vapen?

Kanturi

Swordsman
Re: The time draws near...

K, "tack" för informationen :gremtongue:
Synd att höra... kanske ska köpa den gamla versionen då, om dom har den... *snyft*

Kanturi

Swordsman

Ringde just till Sfbok i GBG och dom hade det :gremsmile::):):):) ska köpa det imorrn (antagligen), och jag är så glad asså!!!!! Mjukpärmen för 99:-, rollformulär för 49:- (hur många formulär i ett paket?) och en(?) 20-sidig tärning för 8:-, behöver man nåt mer? t.ex. fler än en 20-sidig eller vanliga tärningar eller nåt???

Ska nog köpa spelledarskärmen eller laglöst land i Oktober...

//Kanturi, lägger av med EON och börjar med Western, känn dej hedrad...

Storuggla

Champion

"Mjukpärmen för 99:-, rollformulär för 49:- (hur många formulär i ett paket?) och en(?) 20-sidig tärning för 8:-, behöver man nåt mer? t.ex. fler än en 20-sidig eller vanliga tärningar eller nåt???"

En t20 är allt du behöver, fast det är ju kul om man har fler så alla har en egen, men det är ju en smaksak. Annars så har du allt du behöver i grundboken, skrämmande nog.

Storuggla, sheriffen av dodge dart

Nightowl

Champion
Tomahawk

Inte missilen, närstridvapnet.

Titta inte på mig sådär, är det BARA jag som bara spelar indianer i Western?

(Tja, undantaget var i GURPS Wild West-kampanjen jag gör cameos i, men där spelar jag mexikan. Det är bara fega gringos och barbariska indianer som skjuter folk! Riktiga män slåss med kniv eller knytnävarna!)

Erik, my heroes have never been cowboys

Kanturi

Swordsman
Re: Tomahawk (ANT)

Tomahawk är en yxa va? Brukar vara det i Western-filmer iaf...

//Kanturi, ska försöka få tag på Western idag...

Kanturi

Swordsman
Re: Tomahawk (ANT)

Helt perfect asså!!! Alla indianer blir ju iaf lite röksugna... tror jag... kanske...

Red Dust

Veteran
Det ar kanske inte sa mycket VILKET vapen som VAD du skall ha det till i mina ogon. Ar du ute efter att skjuta ihjal nagonting bisarrt stort, eller pa obscent langt hall, varfor inte ett Sharps Big Fifty? Om du bara vill doda lite, men vara saker pa att du har tillrackligt med ammunition for hela dagen sa skulle jag foredra ett Winchester-73. Nar det kommer till revolvrar sa finns det mycket att valja pa, men uppriktigt sagt, de ar mestadels samma sak med fa undantag, som en Le Mat i ett axelholster eller en hederlig Colt Army i ett Twistholster (jag och mina polare har olika asikter om detta).
Skulle du hamna i narkamp sa foredrar jag en smacker Arkansas Toothpick framfor en Bowie-kniv.

Men som jag sade i borjan av mitt inlagg, det beror pa vad du skall ha vapnet till, en tomahawk ar knappast till nagon nytta nar din antagonist knallar pa och forsoker skjuta ner dig pa 200 meters hall... knappast en revolver heller om du inte ar tursam eller en valdigt duktig skytt.

Red Dust. (Som skriver fran Storbritannien).

Kanturi

Swordsman
Jag håller med dej på MINST en sak:

skulle jag foredra ett Winchester-73
Än har jag inte spelat men Winchster-73 är absolut skitbra eftersom: 15 skott/mag, patroner och bygel"???" vad det nu heter... helt vilda western asså!

Pendragon

Swashbuckler
För ren skrämselfaktor så finns det inget som slår en hejdundrande stor pickadolver, och såna gjordes bäst tidigt. Alltså: Colt Walker, Colt Dragoon eller Le Mat. Vill man ha något mindre och behändigare gill jag Colt Peace Maker, Colt Lightning och M&H Pocket Army rätt vasst, men en rejäl hagelbrakare kommer alltid stå i en klass för sig.

Vill man ha ihjäl någon på håll är det en schysst Winchester Repeter som gäller, desto senare desto bättre (1895:an är klart läckrast). Kan man kosta på sig lite förlorad räckvidd är karbinerna klart läckrare än gevären, särskilt trappermodellen.

Except no substitutes, utom Marlin.

/Joel - även lite svag för Colts Revolvergevär.