God45
#PrayersForBahakan
Helt rätt Obehagliga nästan människor. Kolla på ondingarna i 13:e krigaren som inspiration.Troglodyter
Helt rätt Obehagliga nästan människor. Kolla på ondingarna i 13:e krigaren som inspiration.Troglodyter
Mmm. Svartalf funkar dessvärre ännu sämre så svartalv får la duga. Drow känns mer mörkeralv i min värld så mina pöbelmän lär inte mixa ihop det hela i alla fall.God45 said:Ser jäkligt snyggt ut
Jag vet inte med namnet svartalver. När jag hör svartalver tänker jag Drow. Men det är nog mer mitt problem än ett riktigt problem
Kikar du bakom min spoiler ovan finns "kasta vätte" med på troll listan. Tack ändå och jag snor ditt fluff så slipper jag fördjupa mig mer i det.Fafnir said:Som troll måste ju ett alternativ till greppa bita vara greppa kasta...
Kast med liten ynkling: Sedan barnsben har du uppskattat att kasta prick på saker med andra saker. Gärna prick på gobliner med gobliner. Allt eftersom du växte till dig lärde du dig kasta andra saker också. Stenar, stockar, bönder, präster, kossor och riddare. Allra roligast tycker du det är att kasta riddare på andra riddare. Det låter så roligt och dom blir så tillbucklade att det blir ännu roligare att pilla ur smeten till mellanmål.
Alternativ till lilleputte svartfolk kan ju vara äs klassiska svartnisse eller gws snotlings
Om du behöver fler feats kan olika stridsvrål och tatueringar etc infogas
Nu slarvade du väl lite?God45 said:Vätte: +2 Styrka. -2 Fysik, +2 Smidighet, -2 Psyke, -2 Utstrålning.
Goblin: -2 styrka, -2 fysik, 0 smidighet, +3 psyke, 0 utstrålning.
Orch: +1 i allt.
Troll: +2 styrka, +2 fysik, -3 smidighet, 0 psyke, 0 utstrålning.
Jag tänkte att vätten ska vara Golum stark men riktigt ömtålig. Typ gjorda för rusnings anfall. Men man kan sänka deras styrka till bara +1.Konrad Konvalj said:Nu slarvade du väl lite?God45 said:Vätte: +2 Styrka. -2 Fysik, +2 Smidighet, -2 Psyke, -2 Utstrålning.
Goblin: -2 styrka, -2 fysik, 0 smidighet, +3 psyke, 0 utstrålning.
Orch: +1 i allt.
Troll: +2 styrka, +2 fysik, -3 smidighet, 0 psyke, 0 utstrålning.
Vätte +2 Styrka!
Sen missade du min lilla svartalv.
I övrigt är jag rätt nära i mina egna funderingar. +3 smidighet på vätten, +3 i psyket på goblinen tycker jag om. Trollet må ha +3 i styrka och -3 i smidighet.