Nekromanti Feedback, kommentarer osv

Big Marco

Läskig
Nå, lite feedback på Geographica Mundana och Vandöda & Nekromanti, tack. ,-) Vad var bra, vad var inte bra. Hit us!

PubisFlarup

Veteran
Vad det gäller Vandöda & Nekromanti har jag egentligen inget att klaga på, helt enkelt en av era bättre moduler!

Geografica mundana var ytterligare en kanonprodukt, visst det kanske inte var någon massiv förbättring jämntemot den gamla mundana men den var helt klart bättre. Här har jag dock en sak att klaga på, när ni nu ändå skrev om det stora landet på andra sidan blå havet varför kunde ni inte gjort ett kapitel om detta?

Phelan

Hero
Tja, de vandöda är ju bra leksaker för kobolder med stora vapen - håller länge innan de går sönder och så... Skämt åsido så:

Bra illustrationer i båda. John Hellervik har i Geografica Mundana blivit markant bättre än hans illustrationer i Asharien (lite mer liv i personerna).

Geografica Mundana är ju lite blandat nytt och gammalt, men jag ger nog tillräckligt mycket tummen upp för de nya kapitlen och tilläggen i de gamla (särskilt maten!) för att den ska vara värd en investering. Möjligen är det så att då äventyrsuppslag, intressanta platser och personer står med direkt i kapitlen så är det kanske inte alltid helt bra om spelarna har full tillgång till Geografica, medan den gamla Mundanaboken kan lämnas ut direkt. Om man ska formulera detta som lite kritik kanske det hade varit smidigare att ha haft vissa detaljer i ett SL-kapitel i slutet av modulen. Sen hade jag gärna sett i alla fall en karta över hela Mundana nu och inte behöva vänta på Atlas...

Vandöda. Mums, faktiskt. Trodde inte jag skulle finna den så underhållande, men nu blir man lite sugen på nekromantiker igen. Alla vandöda är väl inte unika för Eon, men det finns ju en del roliga quirks. För övrigt bra att ni lyckas behålla traditionen att inte klart utmåla något som svart eller vit (även om det går lite mer åt det hållet i denna modul). Är det något som stör mig så är det Helmgastarna. Inte beskrivningen av dem, utan att ni kastar in en så unik best som är nära knuten till L&H och sådant som brukar hamna i Hemligheterkapitlen (som oftast bara SL bör läsa) bland de vanliga kapitlen, allt om Helmgasten borde ha stått längst bak i boken. Fast å andra sidan kanske hela boken är av den karaktären att i de flesta kampanjer så passar det bäst om spelarna inte har tillgång till den alls.

Mvh / Phelan

Zalpurgius

Veteran
I will hit you

Nå, i vandöda fanns det inte en enda vikt på nekromantikerns utrustning. Ni kunde ialf beskriva en nekroprotikst kongelat - det finns ju med i M&M, men det nektrotropiska kunde ju vara med i alla fall.

Som Phelan: Helmgastarna var lite för ruggiga. Om helmgastarna var med tycker jag att fler gudomliga vandöda bör finnas med (nu kan det vara så att endast Dibuk och Xinu har vandöda i sin tjänst)

MVH

Korpen

Hero
Geografica: Historien och demografin för Drunok är fortfarande ogenomtänkt, lät bli att köpa av den anledningen. Eftersom Drunok var det som intresserade mig, och det enda jag kollade så ska jag inte utala mig om resten av modulen.(fast man undrar hur den som skrev (inte) hade tänkt när han/hon skrve det kapitlet...)

Vandöda, vad ska man säga, inspererande...

Galdermester

Warrior
Burde ikke spøkelser havne i den ånde modul greia da?
Demoner er vel vesener ifra andre plan. Spøkelser er vel mer ånder ifra "planet" Mundana?

Perenna

Swordsman
Det enda jag saknade i Vandöda var spöken och lite sådana saker, men det kommer väl iof i Demoner.

Njae... Då hör de väl mer hemma i Vandöda & nekromanti?
Om spöken tas upp, så tror jag minsann att de beskrivs i samband med andar i schaman-modulen (vad den nu heter för tillfället?)...

håller med. demoner kommer ju från andeplanet. spöken är fast på mundana
Fast enligt schamanregelerna så kan man ju påträffa döda personers andar/själar på andeplanet. Borde inte dessa kunna klassificeras som spöken?

Slutsats: Spöken kan återfinnas på andeplanet"

Ezping Orm

Hero
Slow down, mr Marco!

Jag har knappt hunnit bläddra igenom de nya modulerna.. Finns för mycket annat som tar upp tid i dessa "hjuletider" ( :gremwink: ). Men det jag har sett och läst hitills har hållit mycket hög klass, Hellervik har vuxit ett par steg som illustratör (även fast soldatens ben är bakvända i en av asharien-bilderna) och Kim Vässmar är riktigt bra!

Berömmer, frågar och klagar mer, när jag läst igenom allt.

Carl Johan Ström

Swordsman
Definitionsmässigt (i Eon) så är en demon en ande med förmåga att manifestera sig på det fysiska planet. I denna kategori faller av naturliga skäl spöken in som handen i handsken. Av samma anledning är spöken inte vandöda.

MVH
CJS