Tja, de vandöda är ju bra leksaker för kobolder med stora vapen - håller länge innan de går sönder och så... Skämt åsido så:
Bra illustrationer i båda. John Hellervik har i Geografica Mundana blivit markant bättre än hans illustrationer i Asharien (lite mer liv i personerna).
Geografica Mundana är ju lite blandat nytt och gammalt, men jag ger nog tillräckligt mycket tummen upp för de nya kapitlen och tilläggen i de gamla (särskilt maten!) för att den ska vara värd en investering. Möjligen är det så att då äventyrsuppslag, intressanta platser och personer står med direkt i kapitlen så är det kanske inte alltid helt bra om spelarna har full tillgång till Geografica, medan den gamla Mundanaboken kan lämnas ut direkt. Om man ska formulera detta som lite kritik kanske det hade varit smidigare att ha haft vissa detaljer i ett SL-kapitel i slutet av modulen. Sen hade jag gärna sett i alla fall en karta över hela Mundana nu och inte behöva vänta på Atlas...
Vandöda. Mums, faktiskt. Trodde inte jag skulle finna den så underhållande, men nu blir man lite sugen på nekromantiker igen. Alla vandöda är väl inte unika för Eon, men det finns ju en del roliga quirks. För övrigt bra att ni lyckas behålla traditionen att inte klart utmåla något som svart eller vit (även om det går lite mer åt det hållet i denna modul). Är det något som stör mig så är det Helmgastarna. Inte beskrivningen av dem, utan att ni kastar in en så unik best som är nära knuten till L&H och sådant som brukar hamna i Hemligheterkapitlen (som oftast bara SL bör läsa) bland de vanliga kapitlen, allt om Helmgasten borde ha stått längst bak i boken. Fast å andra sidan kanske hela boken är av den karaktären att i de flesta kampanjer så passar det bäst om spelarna inte har tillgång till den alls.
Mvh / Phelan