Nekromanti Fejkat dynamiter?

Master Pelle

Warrior
Jag har tänkt mig om det finns några fejkat dynamiter i vilda västern. Anledig jag fråga dessa är ju att jag tänkte ha en desperado som springer omkring med tända fejkat dynamiter för att skrämma folkets (vem vill går närheten med en galning som springer omkring med dynamiter).

Rosen

Myrmidon
Jag har tänkt mig om det finns några fejkat dynamiter i vilda västern.

Det är nog ingen som säljer det, men Buttericks-dynamit borde vara rätt enkelt för desperadon att tillverka själv.
Allt han behöver är lite stubintråd och... um, vaxat tyg, eller vad höljet till dynamitgubbar nu är gjort av. Rulla en klump lera eller nåt till samma storlek och form som typisk dynamit, fixa höljet runt klumpen och stick fast stubintråden i ena änden. Tänd på och spring runt med den.

Kul idé!

--
Åke

Den dära...

Veteran
Jag kan nog tänka mig att sådanna går att finna i postorderkataloger som barn på östkusten har mäkta skojigt över. Om någon skulle känna till detta och ta lite till de obildade tölparna i västern kanske man helt plötsligt skulle kunna få lite respekt.

Känner dock på mig att dessa borde utsmyckas av en löjligt lycklig dynamitgubbe som logotype på dynamitgubbens undersida elelr kant vliket borde avslöja en del om man nu inte skymmer detta med sin hand.