Spelar
CP-spelet (ett kortspel. Ska uppdateras snart).. Det finns ett kort som heter "Herr Näsa" (som f.ö. får minus i attack mot Bajsmannen och Nörden)..
Jag deklarerar en attack. "Herr Nils anfaller Dartan"
De andra bara kollade förvånat på mig och jag idiotförklarar dem med en blick och
pekar på kortet och säger "Herr Nils... mot Dartan"..
Sedan kommer jag på att
Herr Nils är en forumanvändare och det är
jag som borde idiotförklaras..
En spelare ska välja yrke i westernhorrorspelet Deadlands..
Spelare: "Jag vill vara en Texas Jack"..
Han menade Texas Ranger.. Texas Jack är en figur i CP-spelet.. Han sade faktiskt Texas Jack flera gånger men jag reagerade inte förrän tredje gången han sade det..
En sak som hände för länge, länge sedan.. Jag spelledde och hade bestämt att en SLP var en kvinna utklädd till man.. Jag har presenterat SLP:n som man för spelarna försöker beskriva henne..
"Hon... han har en mörk hatt, vit skjorta och gröna byxor.. Hennes...
hans ögon är bruna och hon... han..
han... HAN! har ett..."
De andra bara skrattade och jag övergav min idé att han... hon skulle vara en kvinna..
"Jag är en sådan här... kvinna."
Snygg presentation..
Här är en till:
"Jag heter Lavor Skäggkvast.. Men det vet ni inte.. Och jag är lönnmördare, men det vet ni inte heller"
Och en till:
"Jag är 47 år. Eh... Jag menar runt 50"
På LinCons Mutant-äventyr förra året.
Jag: "Jag har långt hår.. Är otroligt vacker och har femenina drag."
Någon: "Är du kille?"
Jag: "Näe, jag är kattkvinna"
Vi är utanför en by och ett par infödingar från byn håller en RP som gisslan.. Den oerfarne SL försöker gestalta dem och kommer med krav:
"Ge oss vad vi har, annars bränner vi ner byn!"
Samme SL... En spelare vill skära av en "slutboss" flyktväg..
Spelare: Jag slänger en Molotov på bokhyllan.
SL - Han duckar.
/[color:448800]Han</font color=448800> som tycker det är kul att när se en spelare som får en hemlig lapp där det står något RP:n sett och när spelaren försöker beskriva det så blir det "Det var en... svart man som... eeeh.." *tittar ner på lappen och börjar läsa innantill*