Nekromanti Femmans spejskväll

Staffan

Myrmidon
Skulle bara informera folkhopen om att femman kör nån sorts spejskväll i morgon (fredag alltså), med Mars Attacks kl 21 och den fullständigt lysande Galaxy Quest kl 23.

seinet

Swashbuckler
Trevligt det ju, fast det är ju bara en av dem som är bra, Galaxy Quest kan man ju bara strunta i.

/Seinet Wintermute - Hade sin www.[b][/b]rollspel.nu-tröja på sig på jobbet idag

Johan K

Gammal & dryg
Ooooh, Mars Attacks !
Den filmen är ju störtskön ju !! Den måste ses !!! :gremtongue:

Pom

Swashbuckler
Trevligt det ju, fast det är ju bara en av dem som är bra, Galaxy Quest kan man ju bara strunta i.
Hrk! Sptrr! Gaak!

Seinet, vad är det du säger!?

Hm, förresten, kom just på att jag är oförmögen att bedöma GQ objektivt, Siggyälskare som jag är.

Intressant förresten de stora likheterna mellan filmerna. Riktigt söta aliens.
Skurkar som besegras med populärkultur.

Okej då, så himla stora likheter var det väl inte.

*Mummel*

Inser att det är dags att gå hem från jobbet nu.

Feuflux

omjonasson.se

Ska jag tolka det som att Mars Attacks är bra? Jag tyckte den var svinusel när jag såg den. (Men jag har aldrig sett gamla mars-utomjordingar-rullar så jag missade ju nostalgi-humor-dimensionen...)

Galaxy Quest har jag inte sett och nu har jag inte 5:an för tillfället då jag sommarvåldgästar föräldrarna som har taskigt tv-utbud.

Evil Peter

Hero
Jag tycker också Mars Attacks är usel. Ett av de största magplask jag varit med om inom filmvärlden (och då såg jag den ändå i lumpen då jag var ganska lättroad pga alla tunga övningar). Galaxy Quest är iaf riktigt rolig satir på Star Trek och dess sidokultur så den rekommenderas varmt.

seinet

Swashbuckler
Jag får be om ursäkt

Jag hade av någon anledning förväxlat Galaxy Quest med en usel film, detta resulterade i att jag indirekt kallade den kass i mitt förra inlägg. Detta är alltså helt fel, den är ju grymt kul!

/Seinet Wintermute - Tittade dock på Long Kiss Goodnight istället för Mars Attacks