Deodanders
Syntaldicus Nomenclatus
Det låter inte alls tokigt, Nils, tvärtom.
Jag sitter på min skumma blogg och hejar på.
Jag sitter på min skumma blogg och hejar på.
Nu blandade jag nog ihop namnen, tror jag...någon av grabbarna från A Game of you (Jonas Ferry?)
Jag tycker också att även spelspecifikt material i Fenix bör vara rätt allmänt hållet. Ymirs artikel om Dimhavet i Mundana kan till exempel ge idéer till valfritt fantasyrollspel. Och artiklar till små smala spel som Terone (bara en artikel hittills, men walium har skrivit en som förhoppningsvis dyker upp vad det lider. Om jag skickar in den någon gång) tycker jag gör sig bäst helt utan regelvärden, just eftersom målgruppen blir så mycket mindre om det signaleras att man måste ha läst en eller annan bok för att kunna använda materialet.NilsH said:Jag tyckte den där Kafka-settingen som ni presenterade gav mig något nytt som jag inte tänkt på själv innan. Det har inte blivit att vi spelat den, men jag har läst den flera gånger och den har gett mig flera "tanke-stunder" och nya infallsvinklar.
Jag diggar det där med att det finns en del material i tidningen som man kan plocka ut och bara köra med- alltså man behöver inte ha fjorton boxar som man läst och spelat...
Ingen aning. Jag har aldrig försökt bära en kommersiell tidning, så jag vet faktiskt inte.Vad jag undrar är hur kommersiellt gångbara de här tankarna är. Kan man bära en kommersiell tidning på dem?