Hej! Jag har lovat Fenix-gänget att skriva artiklar till dem igen. Jag har en del funderingar själv, men eftersom jag har er som hjälp undrar jag vad ni vill att jag skriver.
/Magnus
/Magnus
Inkognito;n140204 said:Hej! En uppdaterad version av Wastelands Sverige-modulen, samt nya regler för detta alternativt plug-and-play till Western IV regelsystem!
En (?) artikel om att skapa Scifi-världar skulle jag också läsa!
Samt detta (som säkert kan appliceras på medeltid etc. också, men jag vill ha det Western-specifikt! : https://www.rollspel.nu/threads/655...r att vara mitt huvudfokus tror jag. /Magnus
Tack för feedback!antorax;n140338 said:Jag vet inte riktigt vad du har för strängar på din lyra. Men jag hade i vilket fall uppskattat en artikel som gav tips på hur man kan använda fronter (tror jag det heter..) som finns med i Apocalypse World. Redskap för SL som underlättar improvisation och vad för olika typ av konflikter, fiender eller dylikt som man kan slänga på rollpersonerna.
Haha! Ett nytt projekt vore att konvertera Hårda Bud till ALLA svenska rollspel.Paal;n140352 said:Du skulle kunna konvertera Hårda bud till Symbaroum!
Huh. Skriv nått till MC? Det har jag faktiskt inte alls tänkt på. En artikel om hur JAG tycker att noir-varianten ska spelas vore nått att sätta tänderna i!krank;n140369 said:Ett retrospektiv på Mutant Chronicles?
Äventyr till Mutant Chronicles som är kompatibla med nya utgåvan?
Äventyr till Rotsystem? =)
Texter om hur man skriver olika typer av äventyr?
Äventyr?
Äventyr!!!
Bra äventyr är bra grejer. Det behövs fler äventyr. Framför allt utanför fantasygenren =)
Det tycker jag är varje spelkonstruktöers plikt att göra. Det var därför jag övertygade Olav att göra det till introäventyr i TeknoChock.Magnus Seter;n140377 said:Haha! Ett nytt projekt vore att konvertera Hårda Bud till ALLA svenska rollspel.
/M
Det vore hur ballt som helst!Magnus Seter;n140380 said:Huh. Skriv nått till MC? Det har jag faktiskt inte alls tänkt på. En artikel om hur JAG tycker att noir-varianten ska spelas vore nått att sätta tänderna i!
Vilken som helst! Några förslag: Cyberpunk (varför inte till Rotsystem? =) ), nutida skräck (Kult-ish eller Vampire-ish), Agatha Christie-äventyr i motsvarande miljö, urban fantasy, hard SF, near-future scifi, milfic scifi...Magnus Seter;n140380 said:Vilken genre om inte fantasy?
Va? Va? Tell me more!Jocke;n140388 said:Det tycker jag är varje spelkonstruktöers plikt att göra. Det var därför jag övertygade Olav att göra det till introäventyr i TeknoChock.
Många bra idéer där! Efter att ha spellett Kingmaker kan jag nog skriva nått om hexcrawling.Jocke;n140397 said:Jag skulle vilja ha nått om de mer praktiska delarna i hobbyn.
Hur gör vi för att alla i spelgruppen ska vara nöjda?
Handfasta tips för att spela och spelleda olika genres och moment. Tex hur och VARFÖR hexcrawlar man? Hur får man spelarna taggade i ett rälsat scenario? Hur utreder man som spelare ett mysterieäventyer? Finns det glömda friformstekniker som OSR spelarna borde ta del av? Hur kan ett tema - tex som spiralerna i Uzumaki - förhöja mitt äventyrsskrivande som spelledare?
Nått smart om att prep is play också. Och att det är lika fint att köpa en bok om äventyrsspel som att faktiskt spela en session dod-89.
Interacting Arts #1 (eller om det var #0) hade en ganska lång text om att använda gester för att påverka vanligt prat på tex krogen på ett intressant sätt. Nått sånt fast med folkus på bordsrollspel.
Försökte med det förut. Kanske ett äventyr? Något med nordisk känsla, en minikampanj under Ragnarök?Arfert;n140413 said:Grejer till det spel som flest svenskar spelar (vilket torde vara D&D/Pathfinder).
Svårt läge, äger inte Rotsystem ... (hint hint) :wink:krank;n140425 said:Cyberpunk (varför inte till Rotsystem? =)
En minikampanj till Järn, kanske?Magnus Seter;n140480 said:Försökte med det förut. Kanske ett äventyr? Något med nordisk känsla, en minikampanj under Ragnarök?
Jag kanske ska börja med min utlovade recension av Järn? Och StarChallenge ... :emb:Krille;n140487 said:En minikampanj till Järn, kanske?
Det hette såklart Snabba Bud - efter som högt tempo är ett viktigt tema i spelet. Fanns med både i grundboken och i startpaketet: http://www.boningen.org/wp-content/uploads/2011/05/tc_mini.pdfMagnus Seter;n140469 said:Va? Va? Tell me more!