Fenix-favoriter

Gustav Lorentz

a.k.a. McKatla

Kungfetti

Veteran
Krak de Krak eller vad den hette. Om en riktig drake som en maktfaktor i tempelriddarnas korsfararmellanöstern. Minns säkert helt fel, men upplevelsen när jag läste den första gången var heeelt mindblowing! (I nån av de tidigare Fenix tror jag.)

Gustav Lorentz

a.k.a. McKatla
Krak de Krak eller vad den hette. Om en riktig drake som en maktfaktor i tempelriddarnas korsfararmellanöstern. Minns säkert helt fel, men upplevelsen när jag läste den första gången var mindblowing! (I nån av de tidigare Fenix tror jag.)
Du minns nästan rätt – Krak de Drak hette artikeln (som är riktigt bra – det instämmer jag i)! Finns 2009, nummer 5.

Klaatu

Swordsman
Jag minns en artikel som jag gillade väldigt mycket som troligast publicerades för 5-10 år sedan och som troligast var ett uppslag (men det kan ha varit en sida) med tabeller för att slå fram snabba äventyr. Jag har för mig att artikeln hade en bild på en sjörövare eller liknande. Har försökt hitta den i min stora samling men utan resultat. Är det för någon som det ringer en klocka för och kan berätta för mig i vilket nummer denna artikel är i?