Världens bästa speltidning gör världens bästa nr..
Fenix är min absoluta favorit tidning. Det är såklart för att jag
älskar rollspel. Men det som gör Fenix så oerhört bra är att det i varje nummer innehåller något unikt och inspirerande matrial. Det enda som sätter stop för vad den kan innehålla är fantasin. Därför kan tidningen aldrig bli tråkig så länge det finns människor med kreativitet och skaparglädje.
Jag tycker nog detta är det absolut bästa fenix numret. Det är för att i princip alla artiklar som följer med var väldigt välskrivna och intressant att läsa. Oavsett om jag ex. gillar just det rollspelet eller inte som det var skrivit till, så fanns det alltid något att hämta och ta till mig som rollspelare/spelledare.
Western artikeln tycker jag var jättebra. Jag är inte ett dugg intresserad av western som rollspel. Men den var skrivit på
ett sånt intressant sätt, nästan som en historia som faktist ägt rum.
Men bäst av allt innehöll den riktigt skapliga äventyrs uppslag som jag känner att jag kan använda till nästan vilket rollspel somhelst.
Lika Eon artikeln var oxå bra för typ första gången. Men det kan ju vara för att jag gillar DOD trudvang^^
Även där
var äventyrsuppslagen bra.
Tycker oxå götterdämmerung artikeln höll ovanligt hög kvalite,
blev även inspirerad av den. "det den handlade om" var ju
en jättebra ide!
Har aldrig gillat att ni recenserar dataspel i Fenix då det finns
många andra data- och tv-spels tidningar som gör det bättre.
Men måste säga att jag gillade verkligen recensionerna i detta nummer för ni lyckades inrikta er på dataspel som på något
sätt kändes anknytna till spelhobbyn i övrigt. Som ex.
Two worlds(även om jag är tveksam till betyget) och Lotro.
Fast jag måste säga att jag kanske är lite partisk. Ni lyckades nämligen pricka mitt, för tillfället, favorit rollspel och dataspel i
recensionerna. Nämligen Star Wars Saga(som borde fått högre betyg) och Lotro.
Det enda jag inte riktigt gillade var Dodt artikeln. Visst den var
inte värdelöst, men inte heller särskilt bra. Den kändes, som många andra DOdt artiklar, väldigt varken eller. Jag tyckte iden känds orimlig, den var inte så inspirerande och äventyrsuppslagen var ganska dåliga. Även om jag gillade grundiden med odöda i ett torn.
Sen är jag lite skeptisk till The Darkness recensionen, vad den egentligen gör i tidningen. Alltså... hela stämningen å allt
känns ju väldigt ala nördhobbyrollspel setting. Men har the darkness funnits innan som rollspel eller liknande? Fast ifs,
ska inte säga att det var rätt eller fel att ta med recensionen.
Det beror ju helt på hur ni tänkt ....
Så jag tycker ni ska ofta ha med mycket äventyrsuppslag/äventyr som man kan använda oavsett vilket rollspel de är skrivna för. Tycker äventyrsuppslag ska stå i fokus för dom flesta artiklar.
För det är ju det rollspel handlar om, att spela och ha roligt.
Allltså... det bästa fenix numret någonsin! Gillar sidökningen! Hade bara DodT artikeln oxå hållt samma standard som de andra så hade numret suttit uppramad på min vägg! (menar inte å såga den som skrivit artikeln, men jag säger som jag tycker. Kritik gör en bättre^^)