Nekromanti Fenix nr 5/05

Marukusu

Hero
Mina tankar angående Fenix 5/05

Vafalls?! Inget Eon? När ska jag då få mina bajonetter??!

"Birger Barbaren möter Conan" låter som något man bara inte får missa...

- Danne ristade.

Helmgast
Re: Mina tankar angående Fenix 5/05

Skriv nåt till Eon, kolla med Neogames om dom tycker det är värt. Så kan du göra en artikel.

Jake Steele

Warrior
Va, inge Portent?!

jag märkte att det inte var någon Portent med i det här nummret, vafalls!? Denna ypperliga serie som ni desutom gör reklam för på den länkade sidan...

A.

Terrasol

Veteran
Re: Va, inge Portent?!

Har för mig att det beror på att någon utländsk hade intresse för att publicera serien på något sett.

// Terrasol

Fenix

Warrior
Re: Va, inge Portent?!

Vi gillar också The Portent, de är därför vi har kvar en reklambanner för den. Tyvärr har serien fått utgå ur tidningen pga omständigheter som vi inte kan råda över. I Toves ledare hittar du följande text som förklarar varför The Portent inte längre finns med i Fenix:

"Någonting du däremot tyvärr inte kan läsa i det här numret av Fenix är Peter Bergtings serie The Portent. Peter har fått en förläggare som vill ge ut hela serien i albumformat, men bara om den slutar publiceras hos oss. Så tyvärr missar ni läsare en godbit, samtidigt som vi hoppas att den nya förläggaren gör att vi får läsa hela serien lite snabbare än fyra sidor i taget i Fenix."

/Anders

Jake Steele

Warrior
Portent album! när?

Det är synd att den utgår, nu blev jag däremot väldigt sugen på att köpa albumet. Någon som har en aning om när albumet ges ut? Engelsk el. svensk förläggare för den delen?

A.

Havoc

Swordsman
Jag antar att det är fler än jag som fått nummer fem idag?

Det ser bra ut, särskilt Pär Olofssons illustrationer. Där har vi en kille som kan sin grej!

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jo, jag har fått den. Hittills har den gått mig att räkna bilderna på kvinnor och män i Götterdämmerung, att tre gånger läst bildtexten "biosökare" som "biobesökare", att irritera mig på att det är så många dataspelsartiklar, och sedan konstaterat att det faktiskt inte var så många som jag inbillade mig.

/tobias

Krille

Super Moderator
Biobesökare [OT]

"att tre gånger läst bildtexten "biosökare" som "biobesökare""

Du också? Skönt att veta att man inte är ensam... :gremgrin:

Arfert

Facit
ja han är verkligen tokduktig! Min enda invändning är att det ibland ser lite väl mycket ut som kostymteckningar till en operauppsättning (forgotten realms-eberron -bilderna) och inte har så mycket med innehållet att göra... fast jag är ju bara AVIS ;-) .. bra jobbat!

DODswe4

Hero
Även jag fick numret då, även om jag har problem att läsa tidningen samtidigt som jag spelar datorspel :gremsmirk: fast det jag har läst är som vanligt bra

Rosen

Myrmidon
Speltidningen.se har nu uppdaterats med en komplett innehållsförteckning över nästa nummer av Fenix.

Fast nu pekar den på nr 6, förstås. Iaf kul att man vet lite mer om den i förväg än till det här numret. (-:

--
Åke

Rosen

Myrmidon
att tre gånger läst bildtexten "biosökare" som "biobesökare",

Själv satt jag en bra stund och försökte grunna ut hur "Auberond" skiljer sig från "Eberron" när man uttalar det.

--
Åke

krämer

Veteran
Jada-jada.

Måste erkänna min totala okunskap vad det gäller alla kampanjvärldar till AD&D. Tror inte att Eberron över huvud taget fanns när jag i forna dar kladdade ner mina första anteckningar kring Auberond. Höll på att spruta sockerdricka ur näsan när jag läste innehållsförteckningen i senaste numret, så mycket skrattade jag.

Nåväl. Jag har alltid tänkt uttalet som "Åberon"

tjing
krämer

AEGIS PRIME

Swordsman
FENIX vs CODEX

Mer och mer artiklar om datorspel och mindre artiklar om rollspel.. är det en trend? Går Fenix mot att bli mer och mer lik CODEX som vi alla vet hur den slutade :gremfrown:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Dataspelsartiklar

Mer och mer artiklar om datorspel och mindre artiklar om rollspel.. är det en trend? Går Fenix mot att bli mer och mer lik CODEX som vi alla vet hur den slutade
Jag brukar också gnälla på dataspelsartiklar, men i ärlighetens namn är de inte så många. Det var faktiskt bara knappt sex sidor med dataspel, och det är inte så mycket jämfört med rollspelsmaterialet.

/tobias