Nekromanti Fetekoboldigt!!! I Krigarens

Dizzy

Veteran
Ta en titt på följande stridskonst och säg at den inte är koboldig :gremsmile:
Moment: ett vapen, Momentspec, Dödande anfall, Hugg (Eller kross, eller stick)Kvickt anfall, Målpunkter, Precisionsanfall,Två vapen, Uppföljning. Kostnad som Ovanlig:14 poäng

Med denna stridskonst skulle man ha fyra attacker per runda utan svårighetsökning, jag är lita osäker på om man kan göra en uppföljning på sitt andra vapen, om man kan det blir det fem attacker. Man behöver inte vara speciellt duktig på denna stridskonst, nån gång måste man ju träffa...

Johan K

Gammal & dryg
Jo, du har så rätt. Det är något kobolitigt.

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

Moonshadow

Warrior
Re: Gruvknackare

Den spelare som lyckas att finna en vapenmästare som lär ut just den där stridskonsten är värd det.
Ännu svårare blir det ju om spelledaren dessutom anser att den skulle störa spelbalansen eller hur?

Moonshadow

Dizzy

Veteran

Självklart. Jag har övervägt att inte låta mina spelare titta i krigarens överhuvudtaget.

Ymir

Liten kantbaron
Eyren Eyren

Tja, när Lycan regelred "krigarens väg" fick han upp en experimentrollperson, Eyren Eyren, som i en helt regelteknisk strid besegrade ett bergstroll på 3 rundor.

- Ymir, avskydde verkligen när Lycan skojade om att spela med ovan nämnda rp

Dizzy

Veteran
Re: Eyren Eyren

Jo, det kan nog bli så om man lusläser reglerna...

Det skulle vara rätt kul att ha en slumpgenerator för stridskonst.

Moonshadow

Warrior

Löser problemet men låter lite grymt i mina öron då det åtminstone för mig är ett kärt nöje att lusläsa böker jag inte bör se i.

Moonshadow

Dizzy

Veteran

Samma här, varför jag inte praktiserar det jag nämnde tidigare.

Mina spelare spelledar andra rollspel och de skulle kanske, hemska tanke, kontra och undanhålla vissa moduler från mina läsgiriga ögon :)

Moonshadow

Warrior

Ingen vill ha mej till spelledare längre på grund av en helt uppdiktad blodtörst så jag skulle inte få läsa något alls i ett sådant läge.

Moonshadow

darkmoor

Veteran

Låta spelarna titta i böckerna?? Annat än när de ska läsa en viss text som har att göra med deras rollperson?? Sällan och aldrig!!!

//Henrik, känd som Darkmoor

Dizzy

Veteran

Blir det inte jobbigt för dig som SL då? Jag menar, du måste ju hålla dem med all info om de inte får öppna böckerna.

Dizzy

Veteran
Re: Uppdiktad!

Sant! Men mina spelare tycker bara det är kul när de tvingas vara försiktiga. Det finns ju lite fler dimensioner i Eon än i t.ex AD&D.

darkmoor

Veteran

Givetvis får de läsa information de ska veta. Men jag låter inte böckerna bara ligga så att de kan kolla igenom dem hursomhelst. Regelsystemet har jag förklarat så gott de behöver veta men inte ett dugg mer(enklare att införa förändringar). Svårare, nja, inte med tanke på att man slipper bli ifrågasatt ifall man går emot något de skulle ha kunnat läst.

//Henrik, känd som Darkmoor

Dizzy

Veteran
Re: missförståd

Jag har spelat för folk som låter en klara av vad som helst, det är stämningsdödande om något.