Nekromanti Fetekoboldigt!!! I Krigarens

Moonshadow

Warrior
Re: förståd!!!

Kunde inte instäma mer det är inte roligt när allt går som planerat. Men jag tror att mina spelare tyckte att det hade varit kul om något gick som planerat.

Moonshadow

G

Guest

Guest
Re: Gruvknackare

Den spelare som lyckas att finna en vapenmästare som lär ut just den där stridskonsten är värd det.

Det behöver väl inte vara som så att ens lärare behöver kunna alla tekniker som ska ingå i ens stridskonst. Man kanske lär sig en teknik av A, två av B, en av C och tre av D. Alla använder naturligtvis samma vapen. Om man lägger ihop det man lär sig av de olika personerna så har man en egen stridskonst. Svårare än så är det inte./images/icons/wink.gif

/Tiamel

Dranvar

Veteran
[/b]JAAAA mera groteska kobold uträkningar är precis det som vill ha, jag menar det är tur att alla vill spela hack n slash precis som i barndomen, ärligt talat... det är som en del säger(istället för att spekulera) det är ALLTID upp till spelledaren att modifera och framför allt bestämma vad som skall finnas med och vice versa.

Magi? har vi det..../images/icons/tongue.gif

Stay plastic

Dizzy

Veteran
Nja...Det är lite svårare med magin eftersom svårighetsgraderna ökar fort som fan.

Mederian

Warrior

Alla spelare i min spelgrupp får alltid titta i böckerna hur de vill (undantag Hemligheter i Alver), det främjar spelandet att de lär sig regler och liknande. Om SL vill ändra på en regel pratar han med spelarna och kommer överens om hur det ska fungera, istället för att spelledaren håller på och ändrar regler hur han vill hela tiden.

Diktatur i rollspel är tråkigt, spelledaren ska inte vara någon övergud som gör hur han vill. Man ska hålla sig till vissa regler som alla är överens om.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Moonshadow

Warrior

Jag har själv tänkt den tanken men eftrersom man inte kan begära det av sin "bakgrund".
Så är man fortfarande beroende av att ha en spelledare som antingen är löjligt snäll eller viljelös.
Vad gäler kvaliten hos ett sådant spelande kan jag bara säga " you got watt you paid for".

Moonshadow

G

Guest

Guest

Jag har själv tänkt den tanken men eftrersom man inte kan begära det av sin "bakgrund".

Förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att man inte kan ha lärts upp av flera olika lärare? Det är väl klart man kan. Bor man i en större stad som har en krigsakademi och man har pengarna som krävs för att gå där så är det ju inga problem. Då kan man ju gå i massvis med kurser med olika lärare.

Så är man fortfarande beroende av att ha en spelledare som antingen är löjligt snäll eller viljelös.

Ja om man nu ska ha den här specialgjorda stridskonsten så anser jag att man ska ha en väldigt vettig förklaring till SL varför man valt att lära sig just dessa tekniker.

/Tiamel - bäst på Sabrisk riddarträning /images/icons/smile.gif

Ridijeck

Warrior
Det här påminner lite smått om en dvärg i gruppen jag spelade i. Fast han hade Stridsvrål och Hoppteknik också.

Ridijeck
som tyckte att två Krell-Khaz var något överdrivet

Ridijeck

Warrior
Är inte Hoppteknik typ unik och lärs endast ut av en viss learam eller dennes lärjungar.

Fullt möjligt. Jag har inte Krigarens Handbok (eller ens grundreglerna, för den delen). Men vår spelledare verkade inte vara så sträng med det där att hitta villiga och kompetenta lärare.

Ridijeck
vars egen rollperson också var en aning koboldig