Nekromanti FFG dealar med GW, räddar BI och WH40kRP/WFRP

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Eftersom jag är en av de som ändå ser WH40k-rollspelet som en av de mycket få GW-relaterade produkter som jag skulle kunna tänka mig att spendera pengar på, och som ett semi-fan av FFG:

WOOOOHOOOOO!

Jag är inte förvånad över att det hände, bara att det hände med FFG, jag var rätt säker på att det skulle bli Green Ronin, men va fan, jag bryr mig just nu !!

GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖTT !!!!!!!!!!!

Storuggla

Champion
Hurra!

Synd bara att FFG har en utgivningstakt av en bra sak på ett år, sjutton usla.

Storuggla, det är karpens lag fast extremt

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Först tänkte jag samma sak men när man betänker det där med bräd- och kortspelen också så framstår FFG som ett rätt givet val, de är ju minst sagt väletablerade i den svängen. Som övriga säger jag tjoho i alla fall. Tänk om det kan tänkas bli en Tilea/Estalia-bok trots allt nu? :gremshocked:

Hunk

Hero
Lysande!

Som spelmånglare har jag varit lite sur för att GW lägger ned två av de få rollspelslinjer som faktiskt säljer i hyfsad mängd. Dessutom är WFRP ett riktigt charmigt rollspel. Även om Fantasy Flight inte brukar ha den allra högsta utgivningstakten (vilket någon nämnde) är det ett stabilt förlag, med god distribution och bra produktionskvalitet.

Det som är lite lustigt är att FFG å enda sidan producerar GW-prylar och å andra sedan distribuerar figurer från en av GW:s konkurrenter, Rackham. Förmodligen är dock Rackham för små för att FFG skall hamna i någon större intressekonflikt.

Honken

Hero
Re: Hurra!

Tja, fast vad jag förstår av vad en kompis lite mer insatt i GWs spel än jag så har de ganska hårda krav på de som ger ut deras licenser? Eller har jag fel?

/Honken

Johan K

Gammal & dryg
Det där var ju rikitigt trevligt att höra ju !!
Känns bra det här.

Gordeg

Hero

Det kan faktiskt vara bra att det är så. Jag kastas lite mellan hopp och förtvivlan som en jojo, jag blev glad för att produktlinjen hålls vid liv men den lilla cynikern som bor i mig började genast bekymra sig över om kvalitén kommer att ligga på samma höga nivå som tidigare. Alla produktlinjer med hög utgivningstakt brukar snart drabbas av problemet att alla nödiga moduler är skrivna, och då börjar man prångla ut onödiga moduler istället. Förhoppningsvis slipper WFRP växtvärk.

Gordeg

Storuggla

Champion

"Tja, fast vad jag förstår av vad en kompis lite mer insatt i GWs spel än jag så har de ganska hårda krav på de som ger ut deras licenser? Eller har jag fel?"

Såvida de inte lagt om doktrinen sedan då Hogshead gav ut WFRP, ja.

Storuggla, wallisrants