(Liten kommentar)
han Raab; som jag tycker har den tydligaste personliga stilen av alla recensenter; en stil som går oerhört bra ihop med hela tidningen.
Det var kanske ett dåligt exempel, eftersom Raab bara (sam)skrev en enda recension i senaste numret. Men den
var bra, och jag gjorde en mental anteckning om att den som tar sig tid att kolla och prova saker på Boardgamegeeks också har gjort en väldigt initierad recension, och när jag skulle arkivera just denna mentala anteckning, då märkte jag att mitt huvud var fullt av en massa
andra anteckningar om just Raab, jag har tyckt att han varit bra i tidigare nummer, alltså. Det är inget jag kan peka på just nu, men jag litar på min hjärna.
De recensioner av Seter jag tyckte var särskilt bra var de om Magic of Eberron och den där som stod till höger om den (som också handlade om magi på något sätt). Det var ingen inledande bullshit utan man bara kastades rakt in i the good stuff; och det utan att villa bort någon nybörjare (som jag) på vägen.
Samtliga datorspelsrecensioner var grymma, förresten. Grymma. D&D-previewen var perfekt; så initierat kan ingen vanlig datortidning recensera ett datorspel byggt på ett rollspel; Dante hade helt rätt vinkling. Krilles City of Villains var också grymmobert, han lyckades ge en personlig prägel på recensionen utan att för den sakens skull misslyckas med att skriva allmängiltigt så att man kunde bilda sig sina egna åsikter. Diplomacyrecensionen gav mig svar på alla frågor jag hade (fast den kunde kanske beskriva spelmekaniken lite kort också, för de som inte känner till den), så den var också bra.
Barkås intervju var trevlig och det var skönt att läsa en intervju som fick dra ut på formatet. Jag gillade också artikeln om rollspelens framtid. Extra sympatipoäng fick han som var gentlemannamässig nog att önska sina konkurrenter lycka till med sina respektive framtidsplaner; det värmde mitt hjärta och fick mig att tycka att rollspelshobbyn är en snäll, kamratlig och bra hobby.
Spelledarartikeln har jag inte läst, men jag tycker principen är bra med sådana artiklar i en speltidning (nybörjare hänger nog inte på wrnu och andra forum) så jag applåderar ändå initiativet.
Öh, och resten (har inte tidningen här nu) var också bra. Jag tyckte det var det bästa numret hittills.
En sak dock: Det är rätt mycket korrekturfel, och olika skribenter använder mellanrubriker och liknande olika. Här borde nog en redaktör gå in och justera texterna så att alla får ett enhetligt utseende. Det går utmärkt att stoppa in egna mellanrubriker i ens skribenters texter - på samma sätt som man kan ta bort mellanrubriker där man inte tycker att de behövs. Lite mer sådant arbete borde man nog kosta på sig, för ibland kan tidningen se lite ihopklippt ut.