Theo
Hero
Sedan förra året spelleder jag en bitvis ganska rejält omarbetad version av den klassiska kampanjen "The Enemy Within", ursprungligen till 1:a utgåvan av Warhammer Fantasy RP. Eftersom jag inte har något annat läge än "idiotambitiöst" har jag dels tweakat om settingen ganska mycket, dels frankensteinat ihop egna regler. Reglerna vi använder är ett BRP-hack som först och främst är en hybrid av Hjältarnas tid och Mythras men som lånat bitar från diverse andra system också (inte bara BRP). Jag kan skriva mer om reglerna om det till äventyrs finns något intresse för det.
Jag har numera en blogg som jag dokumenterar kampanjen på så jag tänkte helt enkelt länka till den (och sen länka till vidare uppdateringar vartefter). Där finns spelrapporter och lite, än så länge mycket kort, om hur settingen modifierats. Bloggen är på engelska pga internationell läsekrets men varje sessionsrapport har också en länk till ett googledoc med den mer fullständiga recapen på svenska, dvs våra interna krönikor/rapporter.
The Enemy Within: Remixed
Jag har numera en blogg som jag dokumenterar kampanjen på så jag tänkte helt enkelt länka till den (och sen länka till vidare uppdateringar vartefter). Där finns spelrapporter och lite, än så länge mycket kort, om hur settingen modifierats. Bloggen är på engelska pga internationell läsekrets men varje sessionsrapport har också en länk till ett googledoc med den mer fullständiga recapen på svenska, dvs våra interna krönikor/rapporter.
The Enemy Within: Remixed