Nekromanti Fight Club 2

Jocke

Man med skägg
Som många andra så blev jag såklart nyfiken på Fight Club 2, som tar sig formen av en serietidning från Dark Horse Comics.
Det är alltså Chuck Palahniuk som skriver, så nog är det på alla sett och vis en riktig uppföljare.
Numer ett (av tio?) hade dämt ner i min låda på Comics Heaven, så det vara bara att plocka upp och läsa.

Det var förvånansvärt bra, alltså. Även om teckningarna gott och väl hade kunnat vara lite bättre. Det ligger realistiskt målade piller slängda över sidorna, vilket klipper av snyggt mot Cameron Stewarts mer stiliserade stil (den är lite, men inte fasligt, cartoonig). Jag blir såklart irriterad på att jag köper lösnummer och inte volymväntar, efter som det tar slut precis när smaken är som starkast.

Nån annan som har läst ännu?

nyvinter

Illustrationist
Jocke;n95031 said:
Cameron Stewarts mer stiliserade stil (den är lite, men inte fasligt cartoonig).
Fight Club, både bok och film, var väldigt mycket cartoony också så jag tycker Stewart var ett ypperligt val. Ett väldigt mycket bättre val än realistiska men totalt livlösa målningar som till exempel Alex Ross gör.

Jocke

Man med skägg
Jag tycker som sagt också att det passar; men jag får känslan av att det kanske har gått lite för fort här och där, tex skuggningen på Tyler när han sitter ovanpå sängen borde vara mycket snyggare, om man ser till andra bättre ritade sidor.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag har inte läst den, men jag har hört bra saker om den av människor som läser mycket serier, så jag tänker kolla upp den när den kommer i samlad form.

nyvinter

Illustrationist
Ah,jo. Det förstås. Men bör bli bättre, han försökte IIRC balansera två månads-tidningar och organisera flytt till Skottland samtidigt. (De skaffade en till tecknare till Batgirl sedan för att underlätta arbetsbördan.)