Varulv Fight Club - Runda 1

Octagonal

Swashbuckler
Fan svårt att vara bybo ju och var ju ett tag sedan jag va det själv men första känslan nu var ju att Vimes är röd. Spelar lite trevande och otryggt. Tycktes till en början inte alls förstå att första rösten var värdefull. Du brukar ju ha stenkoll på upplägg och sånt!

Istället för att argumentera för sig hoppade Vimes också snabbt av så fort det blev lite heat.

Sen håller jag ju (tyvärr) med om allt Vimes skrev i denna post vilket jag tycker var aningen grönande. Sansat och tryggt.

Fjodor misstänker jag. Det är en tidig R1-misstanke som förstås kan blekna. Men att vilja bakbinda oss gillar jag inte alls, även om det kan vara en bybo-reaktion på upplägget.

Sidd har väl varit ok. Jag skulle dock vilja veta hur SIdd själv tänker att vi ska samarbeta. Att bara säga "nu ska vi samarbeta!" är som att säga att vi ska sjunga "We shall overcome" typ.

Waterhouse verkar vettig. PM-grejen är förstås grönande.

Övriga får gärna komma i spel. Bitte.
Kan därför tänka mig att backa ett steg och blanka min röst. Frågan är bara hur vi ska dreva annars? Att bara skriva listor utan att rösta känns ju lite mjeh...

Sidd

”Bybo”
tills att någon ger sig (då åker personen ut och rundan är över
Kan vi på nåt sätt lista ut denna spelmekaniks betydelse?
Varför skulle nån vilja ge sig och åka ut?
(Fattar att Basse och Anthrox inte vågar sig på att fajtas men jag tänker på oss andra👊)

Brynolf

Dum fan
Den som är i ringen när någon åker ut blir immun nästa runda. Därför har vi diskuterat att kl 19.00 i morgon så lägger alla sin röst på den i drevet som har flest röster på sig så att ingen blir immun.
Ja syntetiska deadlines funkade väl nyligen vill jag minnas. Jag är på. Ingen snel fighter har ändå nån förmåga så det finns ingen anledning för oss att göra någon immun.

Men är två timmar nödvändigt? Blir ganska mycket av rundan som "försvinner".

Octagonal

Swashbuckler
Om det står något om nåt sjukhus ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Annars har vi nog en ulv som klantade till det.

Brynolf

Dum fan
Kan vi på nåt sätt lista ut denna spelmekaniks betydelse?
Varför skulle nån vilja ge sig och åka ut?
(Fattar att Basse och Anthrox inte vågar sig på att fajtas men jag tänker på oss andra👊)
Tror det mest är en shoehornad regel bara för att det ska passa med fluffet från filmen.

Sidd

”Bybo”
View attachment 15709

Det finns ingenting i Fight Club som hindrar en från att slåss med sig själv.

Hänvisar även till min förtydling:

Så ja, om det bara står en ensam person med röster på sig i slutet av rundan så kommer den personen att misshandla sig själv så mycket att hen får åka till sjukhuset, och alla andra spelare kan i nästa runda fundera på om de ska gå upp i ringen eller ej.
Längst ner i denna post av SL.

Stabil motivering @Octagonal 😂

Waterhouse

Bring Them Home Now
Ok (böink böink). Är jag grön nu?
Nej. Men att du så tydligt inte fattar är kanske lite grönande, tror inte en ulv hade vågat visa sin oförståelse så öppet. Vimes (tack för att du tar hand om min brorsdotter!) verkar vara den ende som förstått.

Brynolf

Dum fan
Nej. Men att du så tydligt inte fattar är kanske lite grönande, tror inte en ulv hade vågat visa sin oförståelse så öppet. Vimes (tack för att du tar hand om min brorsdotter!) verkar vara den ende som förstått.
Nej, jag fattar nu. Läs mina typ fem senaste inlägg.

Octagonal

Swashbuckler
Tänkte att det kanske var nån felsägning från ulv PM. Jag backar.

Röst: Ingen

Brynolf

Dum fan
Om det står något om nåt sjukhus ber jag så hemskt mycket om ursäkt. Annars har vi nog en ulv som klantade till det.
Det här stör jag mig lite på. I mina ögon är det inte ett dugg konstigt att referera till att bli utröstad som att "åka till sjukhuset". Ulv-Octagonal som hugger tag i första bästa som sticker ut lite bara för att se ut som att han letar baddingar? Hade röstat på dig nu om inte ringen varit full.

Octagonal

Swashbuckler
Tror personligen att det är större chans att en spelare refererar till fluff från SL än att en spelare hittar på eget.

Då jag inte såg något om nåt sjukhus nånstans tänkte jag direkt att det var från ett snajdigt ulv pm. Hur som så hade jag ju fel.