Vänta lite nu Vimsan. Den som duckar PM-gate är du, eftersom du beskrev ett bybo-PM som inte finns som @Octagonal påpekade.Röst: @Andersson
Motivering: låg aktivitet, duckar PM-gate, röstar opportunistiskt tillsammans med Octa här. Noll grönpoäng.
Tvärtom är det väl ganska jätteosannolikt att du i ett roll-PM som består av två (2) stycken inte kan läsa att det inte står något om fraktion i löptexten.Men teorin om att jag är en ulv som fått en alibiroll och sedan inte läser den tillräckligt noga när jag blir pressad om det är... ja, inte jättesannolik, väl?
Som sagt, har förklarat detta. (Och jag menar alltså att det är betydligt mer rimligt att sladda en sån här sak som bybo än som ulv.)Tvärtom är det väl ganska jätteosannolikt att du i ett roll-PM som består av två (2) stycken inte kan läsa att det inte står något om fraktion i löptexten.
Nej, jag hann inte svara på att jag fattade PM-gate eftersom jag var offline det mesta av tiden. Och när jag kom in i spelet pågick den väldigt underliga sjukhus-diskussionen som verkligen bara var brus.Tänker högt kring R1:
Pm-gate var inte en ulvplan eller ett SL-planerat mindfuck. Det var bybo-WH som hittade på det. Men ett mindfuck blev det visst ändå. Jag tror vi kan använda det som det var tänkt från början trots allt.
Jag tror inte ulvarna alls fattat vad vi snackat om större delen av R1. De vet ju att de är poliser och de vet rimligen att bybor kallas fighters. Varför skulle de tro något annat än att byn också vet vad fraktionerna kallas? Och vi har gått runt och fnissat finurligt och trott att vi har en topphemlig kod när det i själva verket är så pass naturligt för poliserna att det aldrig föresvävar dem att just en SÅN skitgrej skulle vara koden. Och i denna förvirring blir ulvarna skraja. De tror ju att vi HAR en riktig hemlig kod som kan avslöja dem.
_ _ _ _ _ _ _
Att då som Vimes kasta sig in bara fem minuter efter att WH har satt saker i rullning, och ganska detaljerat beskriva sitt PM. Nä, en ulv gör inte så.
Och att han skulle hinna kontakta Anth och få svar på den tiden är ännu mindre troligt. Anths inlägg med bybo-PM kommer bara fyra minuter efter Vimes inlägg. Skulle Vimes alltså ha pm:at Anth "spelledarn! Waterhouse fuskar, han pratar PM." och Anth skulle då först PMat Vimes bybo-pm direkt innan han offentliggör det för alla. Nej.
Visst, det är sus att påstå att tillhörigheten står i andra paragrafen. Precis som det cör i ett polis-PM. Eller kanske inte? Vad behöver stå i polis-PM? Det lär vara fler än två paragrafer.
*Filmrelaterat fluff (it was a clear black night...)
*Ni snutar är här för att panga fighters.
*Din kollega är Xyas. Ni får prata utanför tråden. Skicka in nattmord varje runda.
_ _ _ _ _ _ _ _ _
Ok nog om Vimes. Ulvar i en sån här situation tar antingen och gömmer sig eller svamlar om annat.
Impe och Octa har slirat en del men de har visat sig "fatta" PM-gate. Och som sagt, jag tror inte poliserna alls var med på banan där. Att Vimes råkade "försäga sig" tidigt tror jag kvittar för poliserna hade inte en tanke på att vi skulle få för oss att de inte vet om att vi är fighters.
Nå, det lämnar kvar Andersson och Fjodor. Sidd såg jag nog inte heller nån "fatt" från. Eller har jag snurrat till det?
(myndig spelledarstämma)Resonemanget om tid håller inte. Anthrox var uppenbarligen online och kände sig tillräckligt pressad av att spelkonstruktionen började krackelera när Waterhouse blandade in PM-texten för att omedelbart posta bybo-PM:et. Så de kan visst ha varit i kontakt
Ett rätt hyfsat inlägg du drar fram. Det stämmer att Vimes inte har hunnit fråga Anthrox och fått svar på de fem minuter som det var mellan Waterhouse röst på Vimes och Vimes förklaring.Tänker högt kring R1:
Pm-gate var inte en ulvplan eller ett SL-planerat mindfuck. Det var bybo-WH som hittade på det. Men ett mindfuck blev det visst ändå. Jag tror vi kan använda det som det var tänkt från början trots allt.
Jag tror inte ulvarna alls fattat vad vi snackat om större delen av R1. De vet ju att de är poliser och de vet rimligen att bybor kallas fighters. Varför skulle de tro något annat än att byn också vet vad fraktionerna kallas? Och vi har gått runt och fnissat finurligt och trott att vi har en topphemlig kod när det i själva verket är så pass naturligt för poliserna att det aldrig föresvävar dem att just en SÅN skitgrej skulle vara koden. Och i denna förvirring blir ulvarna skraja. De tror ju att vi HAR en riktig hemlig kod som kan avslöja dem.
_ _ _ _ _ _ _
Att då som Vimes kasta sig in bara fem minuter efter att WH har satt saker i rullning, och ganska detaljerat beskriva sitt PM. Nä, en ulv gör inte så.
Och att han skulle hinna kontakta Anth och få svar på den tiden är ännu mindre troligt. Anths inlägg med bybo-PM kommer bara fyra minuter efter Vimes inlägg. Skulle Vimes alltså ha pm:at Anth "spelledarn! Waterhouse fuskar, han pratar PM." och Anth skulle då först PMat Vimes bybo-pm direkt innan han offentliggör det för alla. Nej.
Visst, det är sus att påstå att tillhörigheten står i andra paragrafen. Precis som det cör i ett polis-PM. Eller kanske inte? Vad behöver stå i polis-PM? Det lär vara fler än två paragrafer.
*Filmrelaterat fluff (it was a clear black night...)
*Ni snutar är här för att panga fighters.
*Din kollega är Xyas. Ni får prata utanför tråden. Skicka in nattmord varje runda.
_ _ _ _ _ _ _ _ _
Ok nog om Vimes. Ulvar i en sån här situation tar antingen och gömmer sig eller svamlar om annat.
Impe och Octa har slirat en del men de har visat sig "fatta" PM-gate. Och som sagt, jag tror inte poliserna alls var med på banan där. Att Vimes råkade "försäga sig" tidigt tror jag kvittar för poliserna hade inte en tanke på att vi skulle få för oss att de inte vet om att vi är fighters.
Nå, det lämnar kvar Andersson och Fjodor. Sidd såg jag nog inte heller nån "fatt" från. Eller har jag snurrat till det?
Men om du släpper PM-gate helt. Vem vill du rösta ut då?Ligger kvar med min röst nu men kan även tänka mig att rösta på Andersson vilket ju förutsätter att allt är frid och fröjd där spelet typ är knäckt
Ja det skaver en hel del. Men jag tycker inte det uppväger det osannolika i att en ulv snabbt & glatt skulle kasta sig in i en diskussion om PM. Kan förstås ha fel.Att det som skrevs inte stämde skaver. Nu menar också Vimes att denne såg det men valde att inte säga något för att inte bryta mot mer regler vilket jag tycker låter som en efterhandskonstruktion. Klart som tusan Vimes borde säga något eller hinta om det isåfall om det inte är en ulv som vill ligga lågt och hoppas stormen drar förbi.
Ouch. Just ja. Klar nackdel med vår syntetiska dadline. Nästa runda kan det vara matchboll team snut också.Sen kan ju den här grejen med att den i ett drev som klarar sig bli immun i ett senare skede av spelet. Om det till exempel är tre bybor kvar och en ulv och vi röstar ut en bybo så kan ju ulven sedan slänga in en snajpröst på sig själv och hamna i det överlevande drevet. Då är det två mot en kvar men eftersom ulven isåfall klarar sig den rundan blir det en god som åker. Sedan är det 1 vs 1 kvar och vi har förlorat. Alltså måste byn vara med på noterna ifall ett sådant scenario uppstår
Håller med!Men om du släpper PM-gate helt. Vem vill du rösta ut då?
Jag tycker det finns helt legitima skäl att rösta ut både Andersson och Fjodor helt oaktat PM-gate.