Tack. Han skrev såhär:@Brynolf I mina anteckningar står det att @Sidd sagt ”fighter” 20.18 dag 1.
"Jag är för 19:00-iden imorgon så den andra fightern inte blir imun rundan efter."
Sidd har alltså inte "klarat" PM-gate.
Tack. Han skrev såhär:@Brynolf I mina anteckningar står det att @Sidd sagt ”fighter” 20.18 dag 1.
Jag vill höra @Vimes fnula lite på den här punkten. Borde vi skippa syntetisk deadline framöver eller köra den hör rundan också?Sen kan ju den här grejen med att den i ett drev som klarar sig bli immun i ett senare skede av spelet. Om det till exempel är tre bybor kvar och en ulv och vi röstar ut en bybo så kan ju ulven sedan slänga in en snajpröst på sig själv och hamna i det överlevande drevet. Då är det två mot en kvar men eftersom ulven isåfall klarar sig den rundan blir det en god som åker. Sedan är det 1 vs 1 kvar och vi har förlorat. Alltså måste byn vara med på noterna ifall ett sådant scenario uppstår.
@Sidd ,du har legat lågt ett tag nu. Vad säger du om ovanstående?Tack. Han skrev såhär:
"Jag är för 19:00-iden imorgon så den andra fightern inte blir imun rundan efter."
Sidd har alltså inte "klarat" PM-gate.
Ja, det är en bra grej Octa tar upp där. Samtidigt är det lite grisigt hela grejen. Säg att det står 3-2. Vi har drev på två ulvar. Den ena blir utröstad och den andre blir immun. Efter nattmordet står det 2-1 och ulven är immun och har vunnit oavsett. Egentligen borde vi ju inte flytta alla röster till en person, utan låta den vi håller för mest grön komma tvåa och bli immun. Men ska bybor medvetet rösta på bybor öppnar vi för att ulvarna kan göra ett smart slutdrag och vältra över på den gröne bybon innan deadline. Lurigt. Jag vet inte riktigt vad som är bäst nu när vi rör oss mot spelslut.Jag vill höra @Vimes fnula lite på den här punkten. Borde vi skippa syntetisk deadline framöver eller köra den hör rundan också?
Ni har fel. Fjodde osar ulv men jag är en helt vanlig Fighter (bybo).Håller med!
Jag fattade först inte vad WH syftade på och med Vimes kommentarer blev det inte lättare.@Sidd ,du har legat lågt ett tag nu. Vad säger du om ovanstående?
Trodde vi etablerat att vi bybor iNTE har någon mer information i PM?Finns flera spelare med olika roller från från rullen?
Ja jag har inget mer.Trodde vi etablerat att vi bybor iNTE har någon mer information i PM?
Ja Octas snabba där på Vimes var lite oväntad.Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).
Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Nu är vi 5-2.Bybor!
Tänk på att om vi inte plockar en ulv nu så kommer vi kunna förlora på snajpning. Notera hur Octa och Sidd låste dreven i post #2 och #3 den här rundan. (Vilket även gör att @Octagonal kvalar in på ulvlistan).
Med två ulvar i spel kommer ställningen i början på R3 som det är nu med min utröstning och ett eventuellt nattmord vara 3 bybor mot 2 ulvar. Då kan ulvarna snajpvinna genom att omedelbart rösta in två bybor i ringen.
Nu köste jag detta inlägget igen och fattade vad som menades.Bybor!
Har också tänkt på det men ville inte dra uppmärksamhet till det. Visst i inlägg räknat var de tidiga på bollen men de röstade faktiskt en hel kvart efter att rundan börjat.Bybor!