Nekromanti Fighting Fantasy 9 - Caverns of the Snow Witch

Organ

Out of time, out of mind
Jag återupptäckte nyligen min samling med FF-spelböcker som jag inte ägnat en tanke åt på år och dar. Med ett saligt leende på läpparna lät jag mig översköljas av våg efter våg av av den lycka som bara ett riktigt svårt anfall av mega-nostalgi kan frambringa :gremgrin: Men när jag läser baksidetexten av FF 9 lägger jag märke till att bokversionen (den jag håller i alltså) är en förlängd version av ett äventyr som ursprungligen publicerades i något som hette "Warlock Magazine". Så vad jag undrar är:

1. Vad 17 var Warlock Magazine för nått?

2. Är det någon som har (eller har läst) det aktuella numret av WM och kan tala om vad som lades till när CotSW publicerades i bokform?

/Anders

rax

Swordsman

Info om Warlock Magazine finner du här.

2. Är det någon som har (eller har läst) det aktuella numret av WM och kan tala om vad som lades till när CotSW publicerades i bokform?

Nej, jag har gjort mig av med alla mina gamla Warlock Magazines.

/Rax

Rosen

Myrmidon

GW:s soloäventyrs-tidning - ökänd för sina recensionssidor där alla böcker från GW själva alltid fick toppbetyg.

(Om man inte spelat äventyret är det nedanstående en spoiler.)

Hela efterspelet - äventyret börjar ju med att man är ute och röjer Snöhäxans grottor, men på vägen drabbas man av en förbannelse. När man så är klar med grottorna måste man resa tillbaks ner till mer välbekanta trakter av Allansia för att hitta en kur mot den.
Ursprungsäventyret innehöll bara grottröjar-delen; förbannelse-delen är tillagd.

--
Åke