Nekromanti FILMEN får en uppföljare...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Fast...

...det finns folk som hänger här som gillar den, vill jag minnas från förra gången detta diskuterades. Det bevisar väl att smaken skiljer sig till och med bland rollspelare.

M

(lägg märke till att jag medvetet lät bli att skriva nått om smaken och baken (ja fram tills nu alltså), och även lät bli att göra en otroligt dålig vits av det slitna och ofta förvrängda uttrycket. I min värld ser jag hellre D&D-filmen en gång till än läser en dålig ordvits om kroppsdelar och människors smak) :gremgrin:

chrull

Stockholm Kartell
Re: Å andra sidan...

Javisst. men det är skillnad på stereotyper och stereotyper. man kan ju faktiskt använda stereotyper kreativt. kanske FÖRSÖKA överraska någon gång till exempel...

chrull

chrull

Stockholm Kartell
se filmen, läs inte det här.

...det finns folk som hänger här som gillar den, vill jag minnas från förra gången detta diskuterades.

åh andra sidan är din smak hårig och full med skit. som en bak då. :gremgrin:

I min värld ser jag hellre D&D-filmen en gång till än läser en dålig ordvits om kroppsdelar och människors smak

Nja. om ordvitsen tar de 90 minuter filmen är (gissar) så måste den antingen vara extremt bra eller helt kass. och en helt kass 90-minuters ordvits har faktiskt ett värde. men eftersom ordvitsen antagligen bara kommer ta 15sek att läsa så slösar jag hellre den tiden på det...

men visst. filmen är inte det sämsta som visats. men den är fortfarande heeemsk

chrull - bad puns and buns

Nightowl

Champion
Re: Å andra sidan...

Javisst. men det är skillnad på stereotyper och stereotyper. man kan ju faktiskt använda stereotyper kreativt. kanske FÖRSÖKA överraska någon gång till exempel...
Jag har faktiskt ingen större lök emot om en D&D-rulle har ett stereotypt D&D-party på en stereotyp D&D-quest i en stereotyp D&D-dungeon. Just stereotyperna i det fallet är något av de få saker som 'är' D&D och som vagt kunde motivera att påstå att en film handlar om D&D.

Erik

Troberg

Sinister eater
Re: Min erfarenhet av filmen

Om du verkligen vill läsa vad icke-rollspelande filmkännare tycker om den, så rekommenderar jag några amerikanska filmrescensioner .
Fast å andra sidan så är filmrecensenter också ett släkte för sig. Det är ytterst sällan de har något vettigt att säga, de är antingen populister som bara tycker om det som är nytt med inneskådespelarna eller så är de artsy-fartsy-gänget som inte tycker om en film om den inte är svartvit, på obegripligt språk och utan handling.

Just nu kanske inte mitt omdöme är på topp (håller på att plöja alla MST3k...) men jag kan uppskatta en bra, djup film likaväl som en underhållande B-rulle gjord med glimten i ögat.

En annan sak folk glömmer är att den är egentligen inte producerad för bio, den är producerad för video och TV. Jämför med andra filmer på samma grund. Man kan inte jämföra den med LotR, det skulle vara som att jämföra Alien med alla usla kopior som gjorts för video (senaste jag såg var Dragon Fighter).

Visst är den lite plastig och barnslig, men jag tror nog att den tilltänkta målgruppen (mellan- och högstadie eller så) uppskattar den.

Mattis

Swordsman

...tro mig, högstadieelever gillar den inte heller.

Usch. Mina vänners småsyskon kanske skulle gilla den, eftersom de faktiskt gillar Arnold´s Commando.

Bombu

Hero

Visst är den lite plastig och barnslig, men jag tror nog att den tilltänkta målgruppen (mellan- och högstadie eller så) uppskattar den.
Inte dom 2 jag snackade med.

Visst har jag ett fett statistiskt underlag. :gremgrin:

Quan'talis

Swashbuckler
På tal om filmrecensioner

Jag har ett tydligt minne av att massor med filkritiker kom ut ur garderoben i samband med filmen och erkände att de spelat D&D i något skede. Oftast i meningar som “jag skrev D&D-äventyr som var bättre än den här filmen när jag var tretton”, men ändå.

Massor med icke-nördiga (nåja...), etablerade (tja, det enda exempel jag kan hitta just nu är the self-made critics recension, men jag är säker på att det fanns flera) journalister steg alltså fram och försvarade rollspel inför allmänheten. Hur mycket mera kan man kräva av en film?

JPS

Storuggla

Champion
Re: På tal om filmrecensioner

Nu vet inte jag om The Self-Made Critic är den bästa personen att referera till...

Storuggla, han är ju gaaalen

Oldtimer

Slava Ukraini!

en underhållande B-rulle gjord med glimten i ögat.
Om den åtminstone hade haft någon glimt...

Har du tittat på intervjun med Courtney Solomon på DVD:n? Han tar sig själv på pinsamt stort allvar. Här finns ingen glimt eller tanke om en 10-årig målgrupp. Han tror sig ha gjort en storfilm. :gremshocked:

/Mikael

Nightowl

Champion
Ge mig Courteney Solomons lever!

Någon skrev träffsäkert att det som alla geeks gnäller om jämt hände här: det VAR en fanboy som gjorde filmen, och kolla resultatet.

Erik

Storuggla

Champion

"Har du tittat på intervjun med Courtney Solomon på DVD:n?"

Vääänta här nu. Har du köpt DVD:n? Arrrgh, inte undra på att de gör en ny rulle då...

Storuggla, tänker förhandsgranska det här

Troberg

Sinister eater

"en underhållande B-rulle gjord med glimten i ögat."

Om den åtminstone hade haft någon glimt...
Jag talade i allmänhet, inte om den här filmen.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Fast en ordvits...

...man läser femton tusen gånger på det här forumet, det är fan ta mig mer smärtsamt än vilken film som helst. Utom möjligen Avengers. :gremgrin:

M.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Förlåt!

*känner mig skydlig till att ha åsamkat Magnus skada...många gånger...* :gremwink:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Isch!

Jag fattar inte hur folket på Hasbro kan gå med på en sådan sak. Den förra filmen sög ju getpung och gjorde inte mycket mer än att urholka varumärket D&D. Fast hittar man en vettig regissör och ger honom lite större budget än sist så kanske, kanske. Men jag har svårt att tro att det skulle kunna komma något gott ur det hela.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Liten budget?

och ger honom lite större budget än sist så kanske, kanske.
Annars tycker jag att man borde kunna komma rätt långt på de $35 000 000 som den första filmen hade i budget... :gremtongue:

/Mikael

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Liten budget?

"Annars tycker jag att man borde kunna komma rätt långt på de $35 000 000 som den första filmen hade i budget... "

Tja, då finns det väl ingen annan ursäkt än att Solomon är otroligt inkompetent. Du har min tillåtelse att sticka ner honom med ett +3 longsword. Det är väl det ända som biter på hans ondskefulla kropp.