Nekromanti Filmer baserade på serietidningar

Bunny

Crazy like a fool
Jag vill ha med Väs (Hzz) från Fantomen, ANT

... eller kanske häxan Hia-Hia från Bamse!

Staffan

Myrmidon
Re: Spindelmän

Tja, om de ska ha med Venom så lär det ju bli närmare Ultimate-versionen. I Ultimate Spider-Man så träffar Peter Eddie Brock, collegestudent och son till en snubbe Peters farsa jobbade ihop med. Det visar sig att deras fäder jobbade på ett sätt att bota cancer med hjälp av en symbiont som länkar ihop sig med patienten ett tag och buffar upp dess immunförsvar. Peter får tag på symbionten, använder den som dräkt ett tag, och det visar sig att den gör honom rätt mycket starkare och tåligare. Dock märker han att den påverkar hans temperament också, varpå han stöter bort den. Då letar den upp Brock (som har visat sig vara en riktig skitstövel - han försöker ha sex med MJ, kommer dock inte ihåg riktigt hur envis han var med det) och bondar med honom i stället.

G

Guest

Guest

Är inte venom något från ytte rymden eller så? (plus denna Eddie Brock)

Jo, symbioten plockade Spindelmannen med sig hem från Secret Wars-planeten Han kom sen på att den var läskig och stötte bort den med hjälp av kyrkklockor. Den slingrade sen iväg och träffade Eddie Brock som redan hatade Spindelmannen och vips så var Venom född.
Det har senare kommit fram att symbioten kommer från en planet helt befolkad av symbioter (hur det nu går till). Planetens befolkning utrotades av Silver Surfer medans denne jobbade åt Galactus. Hur Venoms parasit undvek att bli mördad vet jag inte. Inte heller vad den gjorde på Secret Wars-planeten (men det var mycket som inte var särskilt logiskt med Secret War).

Balderk

Swashbuckler

Ja, i den versionen kanske det skulle funka. Men de har ju hintat på så många andra skurkar så det är föga troligt ändå. Jag har heller inte läst hela venomhistorian från den ursprungliga serien (där den kom från rymden) så jag vet inte riktigt hur det ligger till egentligen. Visst kom det något som liknade Venom efter Venom också? En röd symbiot.

Men jag kommer ihåg att jag älskade Venom som skurk. Han var cool och ond och häftig på alla sätt och vis.

DODswe4

Hero

Jo jag har också för mig att det finns en röd "venom", fast han var inte med lika länge

G

Guest

Guest
Re: Carnage hette han, om jag minns rätt. [NT]

Jepp Carnage heter snubben, killen innaför dräkten, Cletus Cassidy, fick ett "frö" till en symbiot från Venoms dräkt när de delade cell i fängelset.
Senare fick ett gäng forskare Venoms dräkt att avge fyra nya såna frön som som de gav till några soldater i hopp om att göra supersoldater. Det gick såklart dåligt och de rymde. Så nu springer det runt sex pers med symbioter (om inte fler, hänger inte med i Marvel längre).

Staffan

Myrmidon

Nja, så här ligger det till med Venom i "riktiga" Marvelversat:

Först har vi Secret Wars, som är en megafet "crossover" där Spidde, X-men, Avengers, och Fantastiska Fyran teleporteras iväg av en megamäktig typ från ett annat universum ("Beyonder"). De teleporteras till "Battleplanet", som är ihopsatt av diverse delar av andra planeter (tydligen jorden också). Dit har även en ganska stor mängd superskurkar teleporterats, och de båda sidorna slåss med varandra lite till och från tills Dr. Doom kommer på en plan för att suga i sig Galactus kraft och sedan försöka ge sig på Beyonder.

Under en av bataljerna på den här planeten blir Spiddes dräkt tämligen söndersliten, men nån annan av hjältarna säger, "Äh, gå till dräktmaskinen där borta." Spidde går dit, men använder visst fel maskin och får i stället en svart symbiot som kan ändra utseende och spruta nät själv (i stället för att använda Peters syntetnät).

Så småningom kommer alla tillbaka till jorden. Efter ett tag så är Spidde inblandad i att leta reda på "Sineater", en seriemördare som bl a dödar en av Spiddes och Daredevils vänner som är polisinspektör eller nåt sånt (kommer inte ihåg vad hon hette). Eddie Brock är journalist på en annan tidning än Peter Parker, och publicerar en story med en intervju med någon som utger sig för att vara Sin-Eater, vilket tack vare Spidde och DD visar sig vara fel. Brocks karriär går i spillror, så han när ett hat mot Spidde.

Efter ett tag så åker Spidde till Baxter Building för att låta Reed Richards undersöka sin nya dräkt. Det visar sig att den är en symbiont, och jagas från Spidde med Reeds ljudkanon. Så småningom rymmer den, och försöker "bonda" med Spidde permanent, men Spidde tar sig till ett kyrktorn och låter klockorna skrämma bort den.

Samtidigt, nere i kyrkan, sitter Eddie Brock och funderar på att ta sitt liv. Symbionten, svag som den är, känner av honom, och hans hat mot Spindelmannen. De "bondar", och Venom är därmed född.

Nåväl, av det här kan man se att Venoms ursprung har en del länkar till hela Secret Wars-grejen. Dock så har Venom uppnått ikonstatus som Spidde-skurk, så man ville väldigt gärna ha med honom i Ultimate Spider-man. Då kom man på det här med att symbionten skulle komma från Peters fars experiment i stället för yttre rymden, vilket även verkar mer rimligt att man skulle använda i eventuell Spindel-film.

Netfeed

Swashbuckler

så som jag hade förstått det så kommer venom från rymden, men han kommer tillsammans med chefred jamesons son när han är ute i rymden och udersöker astroider. lite klet fastnar på hans dräkt, dock så tänker har inte på det och går in i skeppet, kletet följer med och hamnar på jorden på det sättet, resten håller jag dock med om :gremsmile:

Troberg

Sinister eater
En till?

Räknas filmatiseringen av Königs Lysistrate? König hade ju iofs en annan förlaga, men han har satt en helt egen spinn på det som vanligt.