Filmer du skulle vilja se

chrull

Stockholm Kartell
Hur kände ni för Altered Carbon och Villenevues Dune?

Skämt åsido så hade jag velat se Guillermo del Toros Hobbit.
Villenevues Dune gillade jag men den har ju ingenting med Jodorowskys att göra.

Jocke

Man med skägg
Jag fick en Hans Arnold dokumentär också!

Fö så hade jag hunnit glömma Young Liars, fy fan vilken bra serietidning det var.

Jocke

Man med skägg
Nya förslag:

Farbror Joakims liv i sån där snygg-snygg cgi som går att göra nuförtiden (lex willoughbys, lol och into the spiderverse).

The Shadow som är som The Shadow och inte som i filmen från 90-talet

Southern Reach Trilogy - vi struntar i filmen från 2018 som inte alls brydde sig om böckerna den hade som förlaga och gör det här ordentligt.

En Dark Souls film av Takeshi Miike

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag väntar fortfarande på en Dredd 2. Eller ännu hellre en teveserie.

Jag vill se en bra Warhammer 40k-film. Inga space marines i huvdrollerna. Gärna crime noir eller inkvisition, alternativt mastodontkrigsfilm ur imperial guards perspektiv.

Väldigt gärna en bra lovecraftfilmatisering. Behöver inte baseras på existerande berättelse, men manusförfattarna ska ha god känsla för mythoset. Nutid eller kostymdrama spelar inte så stor roll (även om jag skulle dö av lycka om det kom något i stil med mordet på Orientexpressen i Cthulu-universumet). Ockult crime över huvud taget vill jag se mer av.

Jag skulle vilja se en dungeoncrawlerfilm som tar sig själv på allvar och inte försöker vara tounge-in-cheek. Filmatiserad OSR, typ.

Slutligen - jag vill se filmer utan datoranimerade specialeffekter. Jag är så oerhört trött på CGI, och alldeles särskilt i genres där det inte behövs. Jag vet inte hur många skräckfilmer som förstörts av CGI. jag saknar praktiska specialeffekter. Ge mig Harryhousenfantasy, Alien-scifi och skräckfilmer från åttiotalet.